Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

Storeture

Medlem
Jag har en liten fundering på hyra av Sixt i usa. Som tidigare nämnt verkar SLI/CDW ingå när man hyr från Sverige på tex Hertz. Men när jag går in via sixt verkar det inte ingå. Utan det kostar cirka 11kr/dag för CDW och 140kr/dag för SLI, men när jag kryssar i CDW så får jag SLI tillagt gratis (dvs CDW och SLI för 11kr/dag), tar jag bara SLI så läggs det till 140kr/dag. Någon som har testat att bara tagit CDW för 11kr och kan bekräfta att SLI ingår så man inte får betala 140kr/dag på plats.

se bilder
 

Attachments

  • EE772272-C865-4430-B97A-61552B863174.png
    EE772272-C865-4430-B97A-61552B863174.png
    110,9 KB · Visningar: 233
  • 41BD8063-39CA-4409-B04A-CDBCF701701D.png
    41BD8063-39CA-4409-B04A-CDBCF701701D.png
    110,4 KB · Visningar: 236
  • 60F926D6-0DA6-4767-A7BA-74D65C44AD36.png
    60F926D6-0DA6-4767-A7BA-74D65C44AD36.png
    109,8 KB · Visningar: 221

Joje_66

Medlem
Jag har en liten fundering på hyra av Sixt i usa. Som tidigare nämnt verkar SLI/CDW ingå när man hyr från Sverige på tex Hertz. Men när jag går in via sixt verkar det inte ingå. Utan det kostar cirka 11kr/dag för CDW och 140kr/dag för SLI, men när jag kryssar i CDW så får jag SLI tillagt gratis (dvs CDW och SLI för 11kr/dag), tar jag bara SLI så läggs det till 140kr/dag. Någon som har testat att bara tagit CDW för 11kr och kan bekräfta att SLI ingår så man inte får betala 140kr/dag på plats.

se bilder

Det är det som är markerat som ingår. Det står ju också i klartext.

  • Kostnadsfri ombokning och avbokning
  • Obegränsade mil
  • Loss Damage Waiver (including theft protection) with 0 USD financial responsibility
  • Supplemental Liability Insurance
  • Rental Facility Charge
  • Rental surcharge
  • Vehicle License Fee
  • Premiumklass

Du kan även jämföra med deras brittiska sida Sixt rent a car UK | Top Deals on Quality Car Hire där är försäkringarna förvalda. (det var så även på svenska sidan förr, vet inte varför de ändrat detta). Priset var förr alltid exakt samma på alla Sixts sidor men nu verkar det kunna skilja några kronor så jämför.
 

Storeture

Medlem
Det är det som är markerat som ingår. Det står ju också i klartext.

  • Kostnadsfri ombokning och avbokning
  • Obegränsade mil
  • Loss Damage Waiver (including theft protection) with 0 USD financial responsibility
  • Supplemental Liability Insurance
  • Rental Facility Charge
  • Rental surcharge
  • Vehicle License Fee
  • Premiumklass

Du kan även jämföra med deras brittiska sida Sixt rent a car UK | Top Deals on Quality Car Hire där är försäkringarna förvalda. (det var så även på svenska sidan förr, vet inte varför de ändrat detta). Priset var förr alltid exakt samma på alla Sixts sidor men nu verkar det kunna skilja några kronor så jämför.

Tack för snabbt svar! Okej va bra, blev bara så förvånad då det blev betydligt mycket dyrare om man bara väljer SLI än om man väljer båda..
 

Joje_66

Medlem
Tack för snabbt svar! Okej va bra, blev bara så förvånad då det blev betydligt mycket dyrare om man bara väljer SLI än om man väljer båda..

Håller med! Väldigt märkligt men tittar man på den brittiska sidan så finns inte ens SLI som val utan det ingår alltid med LDW som inte ens går att välja bort. Kan tycka att det borde vara förvalt men bra om det går att välja bort ifall man har egen försäkring genom tredje part.

Den tyska sidan (sixt.de) ser för övrigt ut som den Brittiska och denna ändring gjordes långt innan Brexit så det är inte det som gör skillnaden.
Kanske inget att fundera på för det funkar ju vilket som :)
 
Toppen