Senaste nytt

Alla strejkhot borta. Facket och BA har nått en överrenskommelse.

Concorde

Founding Member
Efter 18 månader av förhandlingar, strejkhot och faktiskta strejker (som varit i princip verkningslösa) har idag Unite the Union samt BA lyckats hitta en gemensam väg framåt. För oss som följt detta noga är det också ytterst glädjande att BASSA, en militant gren inom Unite som representerar flygvärdinnor, är ute ur leken och Unite sköter alla förhandlingar med BA i framtiden.

Unite rekommenderar sina drygt 10.000 medlemmar från BA att rösta för det nya avtalet.
BBC: BBC News - BA strike: Airline and union agree to end dispute

Detta är fantastiska nyheter. Servicen ombord har lidit rejält dom senaste 18 månaderna. Det märkes snabbt om det var en facklig tjurskalle som var på flighten. Nu borde majoriteten vara nöjda och flygbolaget kan hitta tillbaka till gammal god form, dvs att leverera en bra och konsekvent service.
 

Lennw

Medlem
Fackanslutna drönare kommer väl fortfarande vara en risk som man får ta. Jag tvivlar på att dessa "hard-core" plötsligt börjar ge bra service. Men de är dessbättre en liten minoritet och har nu inga incitament att förgifta arbetsmiljön för övrig utmärkt BA flygpersonal.

Det är en flerårig surdeg som nu verkar få sitt slut och det är bara att klappa händerna. Jag ser fram emot min sydafrikaresa nästa vecka :)
 
Toppen