Senaste nytt

Air Shuttle - ny buss mellan Stockholm och Arlanda

HCas

Medlem
Oj, jag var på Cityterminalen så sent som i förrgår och då såg jag hur Air Shuttles personal kom och hämtade en grupp japaner som stod vid Flygbussarnas biljettmaskin för att lotsa dem till "rätt" buss. Kändes så där lagom seriöst, men såg inte ut som sista dagen på jobbet heller.

Men med tanke på beläggningen är det anmärkningsvärt att de höll ut så länge. Frågan är vad som skulle krävas för att lyckas konkurrera med Flygbussarna?
 

011430121

Medlem
Det gäller hela idén att starta upp denna linje där konkurrensen är sten tuff.
Swebus kastade in handduken för några år sedan. Flygbussarna har utvidgat med flera linjer, SL pendeltåg, Arlanda Express, Taxi, egen bil o.s.v.
Det är nog inte många som inte har tänkte här.
Jag satsar på att linjen inte finns efter den 1 oktober, vart/om man kan spela på det.
Hade fel, de körde längre en vad jag förutspådde.
Måste säga att flygbussnarbussarna har ett starkt varumärke på transporterna mellan Stockholm och Arlanda. Jag tror även att SL har tagit marknadsandelar på sträckan med direkt pendeln.
 

Dr. Miles

Expert
Om en ny aktör ska in i en etablerad marknad, bör de hitta sin niche.

Direktbuss till nordöstra förort (t ex Täby, Vaxholm, Vallentuna) eller västra och nordvästra förort (t ex Vällingby, Järfälla, Upplands Bro) skulle ha kunnat fungera, även om jag inte har några siffror om passagerarunderlag till dessa destinationer.
 

AABack2ARN

Medlem
Idag var det tomt på Air Shuttle personal och heller ingenting som upplyste om att bussarna inte längre går. I busskuren satt tidtabellen uppe.
 

Berglund

Medlem
Jag gillade air shuttle bussarna!
Köpte man en biljett kunde man åka på den flera gånger eftersom de, särskilt i början, inte tog biljetten eller gjorde annan markering att den var använd! Åkte nog minst fem gånger per biljett. Man visade den för chauffören och gick på, inga andra frågor ställdes och biljetten lämnades orörd.
 
Toppen