Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

palmen

Moderator
Har någon tips på hur man billigast tjänar in 4200 miles med antingen utgångspunkt eller destination Malmö/Köpenhamn? Finns det några sweetspots på SAS Plus-biljetter?
SAS Friends & Family i plus till södra Spanien brukar vara väldigt billigt och är långa sträckor. Är väl den bästa sweet spot när kampanjerna är aktiva. Skulle inte bli förvånad om det kommer en till innan sommaren.
 
Utöver att försämra intjäningstabellen hos SAS så har de även försämrat sin egen tabell: Aegean | Miles+Bonus. T ex har jag alltid tidigare tjänat 998 status miles på Köpenhamn-Aten med billigaste biljetten, men numera ger den rutten och billigaste biljetten endast 399 status miles.
 
Hur tänker ni andra Aegean Miles+Bonus guldkortsinnehavare efter de försämrade intjäningstabellerna, funderar ni liksom jag på att kasta in handduken? Jag brukade förnya mitt guldkort genom att plusgrada en t o r SAS-resa till USA samt kreditera några lösa intra-Europa segment, men nu blir det svårt i och med att USA är stängt och även om det öppnar upp snart så räcker en sådan resa inte längre. Aegean har en rea just nu på resor till vintern/våren och jag känner att jag behöver boka in 4 segment Aegean nu (min brytpunkt är i augusti och Aegean är dyra om somrarna) om jag ska ha en chans att förnya guldkortet, men flygtiderna är sämre och priserna högre än tidigare år. Hur resonerar ni andra? Har någon lyckats hitta någon ny sweetspot?
 
Toppen