Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

igelkotten

Medlem
100% extra vid köp av miles - Black Friday Offer.

Glömde bild (Sry för dubbelpost o korspost, är.på telefon i tunnelbanan)
 

Attachments

  • 14C5DDAB-A9FE-42B4-AA30-0E9DA4E961B3.jpeg
    14C5DDAB-A9FE-42B4-AA30-0E9DA4E961B3.jpeg
    54,4 KB · Visningar: 429
  • DD77F436-B6B8-43D5-944E-B470D5A8AC28.jpeg
    DD77F436-B6B8-43D5-944E-B470D5A8AC28.jpeg
    54,4 KB · Visningar: 448
Last edited by a moderator:
Hur skulle ni lägga upp detta? Har en t/r med SAS Go (krediterad Aegean) till Tromsö om några veckor, sen en SAS t/r till LA i Plus i slutet av mars. Om jag fattar det rätt så vore det optimalt att klämma in 2 aegean-flighter så silvret löser sig utan att slösa alla miles från LA-resan på den statusen utan att de kan gå mot gold? Tänker jag rätt?

tier1.jpg
 

igelkotten

Medlem
Hur skulle ni lägga upp detta? Har en t/r med SAS Go (krediterad Aegean) till Tromsö om några veckor, sen en SAS t/r till LA i Plus i slutet av mars. Om jag fattar det rätt så vore det optimalt att klämma in 2 aegean-flighter så silvret löser sig utan att slösa alla miles från LA-resan på den statusen utan att de kan gå mot gold? Tänker jag rätt?

Visa bifogad bild 103277

Ja - basta vore val att ta t/r med Aegean innan din Tromsa-resa, om mojligt.
 
Ja - basta vore val att ta t/r med Aegean innan din Tromsa-resa, om mojligt.

Det hann jag inte med tyvärr. Nu är allt jag behöver 2 Aegean för att nå silver eller ca 11.000 miles. Då jag har min SAS Plus till LA i slutet av mars så skulle det kunna vara intressant att klämma in 2 Aegean innan. Har jag förstått det rätt att Aegean från ARN endast går till Athen? Någon som vet hur man lättast och billigast skulle kunna klämma in 2 Aegean eller Olympic Air innan slutet mars med utgång från Arlanda? :)
 
Last edited:

090034208

Medlem
Aegean flyger endast 3/vecka under vinter på ARN och ja, bara direkt till ATH. Det kräver en övernattning i Athen men du borde kunna åka t.ex
ARN-ATH dag 1 (endast tis,tor,sön)
ATH-CPH/FCO/BRU/CDG/MUC/FRA-ARN ( med A3 + SK/LH) dag 2
 
Last edited:

E.K

Medlem
Man kan faktiskt helt regelverksmässigt fuska lite också.
Om man har en flygning som ger väldigt mycket mil och behöver göra några A3 flyg innan så lös det på detta sätt.

Se till att inte ha A3 bonusnummer inlagt på flygningarna som ger en massa mil. EFTERREGISTRERA istället.
Till semestern som är ett par månader senare kan du roa dig med att flyga A3
Vill man ha full pott i ett svep och kan flyga 6 segment med A3 så hade jag gjort på detta sätt.

1: Efterregistrera 2 A3 flygningar och vänta till du ser dom på kontot samt att du blivit silver.
2: Efterregistrera flygningarna som ger mycket mil och vänta tills dom syns på kontot
3: Efterregistrera resterande A3 flygningar.

För den som inte flyger så mycket så ska man vänta in i det sista med efterregistreringar.
På A3 har man ju faktiskt ett helt år på sig, på dom flesta flygbolagen.

Det blir väldigt mycket enklare att nå status när man efterregistrerar ett flyg som man gjorde 10 månader sen.

Tips och trix med bonuskort | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

https://www.businessclass.se/forum/threads/förbannade-guldkort-vad-gör-man-inte-för-dig.89777/
 
Man kan faktiskt helt regelverksmässigt fuska lite också.
Om man har en flygning som ger väldigt mycket mil och behöver göra några A3 flyg innan så lös det på detta sätt.

Se till att inte ha A3 bonusnummer inlagt på flygningarna som ger en massa mil. EFTERREGISTRERA istället.
Till semestern som är ett par månader senare kan du roa dig med att flyga A3
Vill man ha full pott i ett svep och kan flyga 6 segment med A3 så hade jag gjort på detta sätt.

1: Efterregistrera 2 A3 flygningar och vänta till du ser dom på kontot samt att du blivit silver.
2: Efterregistrera flygningarna som ger mycket mil och vänta tills dom syns på kontot
3: Efterregistrera resterande A3 flygningar.

För den som inte flyger så mycket så ska man vänta in i det sista med efterregistreringar.
På A3 har man ju faktiskt ett helt år på sig, på dom flesta flygbolagen.

Det blir väldigt mycket enklare att nå status när man efterregistrerar ett flyg som man gjorde 10 månader sen.

Tips och trix med bonuskort | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

https://www.businessclass.se/forum/threads/förbannade-guldkort-vad-gör-man-inte-för-dig.89777/

Haha! Tack för det tipset! Ska ju till Grekland i sommar så då kommer det naturligt bli en del A3, ser till att inte regga LA-flygningen i mars då helt enkelt och efterreggar den senare. Man ska alltså ta bort frequent flyer program helt från den bokningen och sen efterregga den alltså? Ursäkta, vill bara vara helt säker att jag inte missar alla de miles då det är en såpass lång resa i Plus :). Man väljer ju "I do not want to earn miles for this trip" så vore drygt att inte kunnaefterregga eller missar jag nått?

Sambon säger nu att hon aldrig behövt starta från 0 när hon blivit silver utan att resterande miles går mot guld. Vilket säger emot den info jag fått här...
 
Last edited:

cantona

Medlem
Lower tier retention rules

As of 29.09.2020 up to 29.09.2021, we reduce by 25% the number of miles that are required for the retention of your tier. Specifically, you can retain your Gold status by collecting 9,000 tier miles (vs 12,000) from at least 4 flights with AEGEAN and/or Olympic Air or a total 24,000 tier miles, regardless of which airline you choose to fly with.

We hope that the new rules will help you retain your Gold tier and related benefits!
 
Toppen