Senaste nytt

Aegean Gold med kreditering av poäng till EuroBonus - Kommer jag in i loungen?

Magino

Medlem
Det är inte ens i alla lounger som man faktiskt noterar kortnumret på besökaren, vissa gör bara en notering att en Aegean Gold har besökt loungen.

Jag trodde att det bolaget man hade *Guld med betalade för en om man ville komma in i en lounge när man reste i ekonomi, så därför måste de väl notera vem och så för att kunna fakturera Aegean korrekt. Eller har jag fel?
 

Jacob

Medlem
Jag trodde att det bolaget man hade *Guld med betalade för en om man ville komma in i en lounge när man reste i ekonomi, så därför måste de väl notera vem och så för att kunna fakturera Aegean korrekt. Eller har jag fel?
Det är olika mellan olika flygbolag.

Lufthansa är ett flygbolag som under många år inte noterat kortdetaljerna på de som besöker loungen. De tittar att man har ett boarding kort för resa samma dag med Star Alliance samt att guldkortet inte har gått ut, sedan sätter de en bock på en lista. Har man ett SAS guldkort sätts bocken i SAS rutan på listan. I slutet på dagen antar jag att man skickar in listan för fakturering och så fakturerar man väl SAS för de antal bockar man har på listan. Numera har det dock blivit något mer automatiserat.

Andra flygbolag har alltid varit noga. Jag har varit en frekvent besökare av Singapore Airlines loungen på Heathrow och där har både namn, flightnummer och kortnummer noggrant knappats in i datorn vid receptionen.

Men oavsett hur mycket som knappas in och skickas vidare tror jag det är omöjligt att följa upp och kontrollera allt. Dessutom händer det att kortnummer ramlar ur reservationer, att flyg blir inställda, att man blir ombokad av olika skäl osv.
 
Toppen