Senaste nytt

Aegean Double reward from Miles+Bonus

Brandten

Medlem
Palmen har väl gjort någon Star Alliance Gold MR med Aegean och vad jag förstått är det redan utan sådana här kampanjer relativt "lätt" och/eller billigt att få till *AG?

Book now your flights up to September 2021 and earn double award and tier miles, so that you can manage your tier effectively, despite any changes in your flight activity.The offer is valid for one way and return flights operated by AEGEAN and Olympic Air network.
Ηοw to benefit from the offer

Book your flights up until 14.10.2020.

Don’t forget to fill in your Miles+Bonus member ID during your booking
 

palmen

Moderator
Enklaste att behålla kortet är ju one way sas plus till USA västkust samt 4 legs med Aegean.
Har aldrig kvalat på Aegean poäng från deras egna flighter.

Jag har kvar att göra 4 Aegean flighter för min förlängning men har till maj på mig om inget förlängts ytterligare
 
När jag söker hos resebyråer (t ex Billiga Flyg - Jämför miljoner resor på Flygresor.se eller Sök efter billiga flygresor, hotell & hyrbilar | KAYAK så brukar jag hitta bra priser till vissa destination som ligger ungefär norr om Schweiz. Dessa "orimliga" resor (med byte i Aten) brukar jag dock inte hitta när jag söker direkt på Aegeans hemsida. @palmen, hur har du gjort när du har bokat t ex Stockholm-London, har du ringt in och bokat, eller? Jag vet inte om den här kampanjen kräver att man bokar direkt hos Aegean.
 

palmen

Moderator
När jag söker hos resebyråer (t ex Billiga Flyg - Jämför miljoner resor på Flygresor.se eller Sök efter billiga flygresor, hotell & hyrbilar | KAYAK så brukar jag hitta bra priser till vissa destination som ligger ungefär norr om Schweiz. Dessa "orimliga" resor (med byte i Aten) brukar jag dock inte hitta när jag söker direkt på Aegeans hemsida. @palmen, hur har du gjort när du har bokat t ex Stockholm-London, har du ringt in och bokat, eller? Jag vet inte om den här kampanjen kräver att man bokar direkt hos Aegean.
Du bokar multi city på deras hemsida så kan du åka ARN-ATH-LHR
 

palmen

Moderator
Exempel på sökning
  1. Gå in på itamatrix och sök enligt följande
    upload_2020-9-24_17-43-37.png
  2. Välj ett billigt datum från listan
    upload_2020-9-24_17-44-22.png

  3. Välj de flighter som passar
    upload_2020-9-24_17-45-0.png
    upload_2020-9-24_17-43-18.png
  4. Här har jag hittat ARN-ATH-LHR för 846 sek.
Gör nu sökningen på Ageans hemsida

  1. Gå till Book Flights Online | Official Website | Aegean Airlines
  2. Börja mata in From/To på startsidan så bör du få upp lite alternativ för bokningen
    upload_2020-9-24_17-47-33.png

  3. Klicka på More options så kommer du till sidan för att göra multi city bokning (alternativt så går du direkt till denna URL: Book a flight | AEGEAN Fyll i flighterna enligt vad du hittade på itamatrix och tryck på Search.
    upload_2020-9-24_17-48-52.png

  4. Välj de flighter som du önskar för både ut och hemresa
    upload_2020-9-24_17-49-59.png

  5. Du bör då få fram samma pris på ett ungefär som från Matrix
    upload_2020-9-24_17-50-39.png
En viktig sak att lägga till är att ska man kreditera till SAS så skiljer det lite på vilka bokningsklasser man väljer, de billigaste ger inet så mycket poäng. Aegean Airlines | SAS

Ska man kreditera till Aegean så ser man direkt i bokningen hur många poäng det blir (900 enlitg sista bilden).
En annan sak att tänka på är att man behöver upp några bokningsklasser för gratis uppgradering till business som aegean gold. Det räcker dock att välja Flex valet som i aktuellt fall kostar 10€ extra per väg. Även fast detta är i U-klass så är den inte light längre när man valt flex-alternativet.
Seat upgrade is not permitted: 1) For the following booking classes: U, P, T, in Light ticket. 2) When the ticket includes any other Airline or for charter flights. 3) For free tickets, award tickets from miles redemption, tickets on non-published fare and/or fare that is not displayed in the ticket, group and barter tickets.
upload_2020-9-24_17-54-15.png


Så enkelt är det att åka en av Europas bästa business från Stockholm till London via Aten för dryga tusenlappen (förutsätter att du är Aegean gold och att det finns awards på dessa flighter också).
 
Toppen