Senaste nytt

Accor gör om sitt lojalitetsprogram

Idag kom det en uppgradering av appen som dom också byter namn på till "Accor All".

Enkel och tydlig. Verkar fungera bra.
5e7aefac025d94c9305d1522ad8156a9.jpg
 

Glenn E

Medlem
Jag fick nyligen en trevlig överraskning av Accor poängen.
Rummet kostade cirka 12000 kronor för 8 nätter och betalade med 57000 Accor poäng plus 700 kronor.
Ändå tjänade jag 4500 poäng dvs man får poäng även om man betalar med poäng.
Så som Platinum/Diamond får man 44 poäng per spenderad Euro inklusive skatter(?!)
Så Accor poäng är snarare värt 21,50 euro för 1000 poäng och inte 20 euro som är ”facevalue”
 

MTheC

Medlem
Jag fick nyligen en trevlig överraskning av Accor poängen.
Rummet kostade cirka 12000 kronor för 8 nätter och betalade med 57000 Accor poäng plus 700 kronor.
Ändå tjänade jag 4500 poäng dvs man får poäng även om man betalar med poäng.
Så som Platinum/Diamond får man 44 poäng per spenderad Euro inklusive skatter(?!)
Så Accor poäng är snarare värt 21,50 euro för 1000 poäng och inte 20 euro som är ”facevalue”
Är det så det ska vara eller bara en miss av hotellet? Jag har tidigare inte fått poäng när jag betalat med poäng.
 

mackan33

Medlem
Checkade ut idag och betalade 2/3 av notan med poäng. Kan se imorgon om jag får poäng för hela notan eller 1/3.
De var galet snabba, men lär ha gjort fel.
Totalen 27,5k THB, nyttjar poäng för 17,3k. Återstår 10,2k inkl 7% VAT. Har fått 388p mot status. Med andra ord inte ens poäng för 1/3 av notan… Får nog kolla mina 8 kvitton från denna resan när jag landat hemma.
 
Jag har aldrig fått poäng för skatter tidigare. Jag tror inte att man får det nu heller, så om någon fått det så har hotellet gjort fel.
 
Toppen