Senaste nytt

Accor gör om sitt lojalitetsprogram

MTheC

Medlem
Fick information om att Accor gör om sitt lojalitetsprogram. Fick e-mail om det med begränsad information och länk till en sajt, ALL - Accor Live Limitless där det inte framgick så mycket konkret. Någon som sett något mer om det?

Vore ju på sin plats med bättre förmåner för Platinum-medlemmar (gratis frukost även utanför Asien kanske...) och skulle även se fram emot en bättre app och hemsida (en av de saker de nämner ska komma).
 

MTheC

Medlem
Tackar för länken!

Lite mer information men säger inte så mycket mer. Låter lite oroande med att högsta nivån kommer vara för de som de väljer att bjuda in. Jag har varit nöjd med förmånerna som man fått på Platinumnivån när man rest i Asien. Man vill ju gärna veta tidigt i år om man ska styra om sin nätter till annan kedja för status 2020. Brukar bara klara av att hålla högsta nivån i 2 kedjor samtidigt så vill ju inte slösa vistelser...
 

MTheC

Medlem
Nu finns det lite mer information. Fick följande information:
In early 2020, we will introduce two new tiers to the program:
Diamond status, accessible upon reaching 26 000 Status points
An “invitation only” status level.
Beginning in 2020, Diamond status can be earned by achieving 26,000 status points

De verkar även göra Platinum något bättre:
A NEW BENEFIT FOR PLATINUM STATUS:
Suite Night Upgrade. Stay more, earn more.

On reaching Platinum status, receive one Suite Night Upgrade. Booked in advance, guaranteed.

Earn a second at 18000 status points, and then an additional one for every 4000 status points, up to 12 a year.
 

Homer

Medlem
också nytt
Beyond our 70+ partners, earn points on a daily basis in our bars and restaurants,
even if you're not staying at the hotel.


Bra om man vill hålla poängen vid liv, då kan man äta eller dricka något
i stället för att bo på något hotell.
 

MTheC

Medlem
Fick detta idag av Accor. Man vill att jag skall försöka bli en diamond redan nu för 2020.

All
Skulle gärna se mer om benefits, vad jag sett på LoyaltyLobby så ska det ge gratis frukost men bara på helger och möjlighet att ge bort Guld-status (utöver det tidigare utannonserade om uppgraderingar till svit). Känns som ganska svaga förmåner för något som kräver att man spenderar $12k per år (exklusive skatter så säkert $15k).
 

gjohansson

Medlem
Ja, förmånerna i Accor är tveksamma men ändå där jag hamnar pga hur hotellen är placerade med vart jag befinner mig.
Jag kan typ jämföra det med Scandic ungefär.
 

MTheC

Medlem
Ja, förmånerna i Accor är tveksamma men ändå där jag hamnar pga hur hotellen är placerade med vart jag befinner mig.
Jag kan typ jämföra det med Scandic ungefär.
Jag hade nog dumpat Accor om jag inte hade haft 90% av nätterna med dem i Asien där de har väldigt bra hotell och man också har rätt till bättre förmåner (garanterad gratis frukost) och ofta generellt (gäller inte bara Accor) behandlas bättre när man har status.
 
Toppen