Senaste nytt

Access till lounger

MLG55

Medlem
Hej!
Jag vet att man kan hjälpa in en vän i loungen om man har Guldkort. Tyvärr har jag bara silver.

Jag och min son flyger i Business till DPS och vi bägge kommer naturligtvis in i loungerna på dessa biljetter, nu ville min andra son följa med och han köpte sig en ekonomibiljett.

Då undrar jag ifall han kan följa med in på min biljett till loungerna?
 

Canadien

Medlem
Hej!
Jag vet att man kan hjälpa in en vän i loungen om man har Guldkort. Tyvärr har jag bara silver.

Jag och min son flyger i Business till DPS och vi bägge kommer naturligtvis in i loungerna på dessa biljetter, nu ville min andra son följa med och han köpte sig en ekonomibiljett.

Då undrar jag ifall han kan följa med in på min biljett till loungerna?

Nej, businessbiljett ger bara access till innehavaren. Kan gå att betala några hundringar för att få in en till.
 

MLG55

Medlem
Ok.....misstänkte det.
Om man går in på en lounge och är där en timme och sen går och shoppar.
Kan man då gå in i loungerna igen, eller är det access 1 gång?
 

Doctor-X

Medlem
Ok.....misstänkte det.
Om man går in på en lounge och är där en timme och sen går och shoppar.
Kan man då gå in i loungerna igen, eller är det access 1 gång?

Brukar funka att gå ut och in igen, men beror på lounge. Vissa tredjeparts lounger kan vara ganska fulla och kommer man väl in finns det en tidsbegränsning på hur länge du får vara där och lämnar du då, kommer du sannolikt inte in igen. Fråga loungepersonalen vad som gäller.
 

Hachans

Medlem
Brukar funka att gå ut och in igen, men beror på lounge. Vissa tredjeparts lounger kan vara ganska fulla och kommer man väl in finns det en tidsbegränsning på hur länge du får vara där och lämnar du då, kommer du sannolikt inte in igen. Fråga loungepersonalen vad som gäller.

Tidsgränsen brukar fungera så att du inte släpps in närmare än ditt flygs avgångstid än så. Finns det en tretimmarsgräns så kommer de inte släppa in dig förrän tre timmar innan flyget går. Annars kommer de behöva jaga runt passagerare och de gör de inte.

Sen hur hårt tidsgränsen faktiskt hålls på varierar beroende på lounge och humör.
 

Nemo

Medlem
@MLG55 Det beror på när du flyger, och med vilket bolag. Under sommarmånaderna (8/7-18/8 2019) (samt julhelgerna) har du tillgång till SAS Lounge inom Norden när du flyger SAS med Eurobonus Silver, och du kan då således gästa in din andra son.
EuroBonus membership levels | SAS
IMG_2684.jpg
 

Delayed

Medlem
Tidsgränsen brukar fungera så att du inte släpps in närmare än ditt flygs avgångstid än så. Finns det en tretimmarsgräns så kommer de inte släppa in dig förrän tre timmar innan flyget går.
Det beror nog på skulle jag säga. Nu är det kanske inte så ofta man är på flygplatsen i så god tid så att det är aktuellt men det har hänt. I Bangkok har exempelvis flera/vissa/alla tredjepartslounger tvåtimmars gräns via Diners. Jag har ganska många gånger använt dessa långt innan avgång. De har vid incheckning alltid varit tydliga med att det är max två timmar som gäller men det har aldrig varit problem att komma in även om avgången är typ sex timmar bort.

Annars kommer de behöva jaga runt passagerare och de gör de inte.
Det gör de visst ibland. :D Oftast inte men det har hänt mig att de haft koll på när jag varit där två timmar. Då har det bara varit att "checka in" igen för två nya timmar. Antar att de då får dubbelt betalt av Diners och mig kvittar det ju.
 

Canadien

Medlem
Ok.....misstänkte det.
Om man går in på en lounge och är där en timme och sen går och shoppar.
Kan man då gå in i loungerna igen, eller är det access 1 gång?

Går bra, men de kan oftast se att du gästat en person innan så försök inte få in bägge gästerna på detta sätt i loungen.
 

MLG55

Medlem
@Nemo Tyvärr är börjar vår resa 31 Aug
Det blir till att köpa in honom istället, är trots bara en jag behöver betala för

Tack alla för svar!
 
Toppen