Senaste nytt

Accelerate Januari till April 2018

Kris

Medlem
Får väl hålla utkik, men osannolikt för egen del om jag kommer checka in på kimpton närmaste månader. Men, you never know... 10k poäng i dagens valuta känns inte som grand slam.
 

palmen

Moderator
Då var jag "klar" med denna efter att ha uppfyllt 3 av minimum 5 som krävs (även uppfyllt 2 utanför extra bonusen).
Blev direkt kontraproduktivt denna gång för IHG då den blev lite för svår och ej anpassad för hur jag bor. Istället för att ta de 10 nätterna som jag kunde göra lägger jag 8 av dessa till Hilton istället för min HHD Challenge.
 

Tonton

Medlem
Då var jag "klar" med denna efter att ha uppfyllt 3 av minimum 5 som krävs (även uppfyllt 2 utanför extra bonusen).
Blev direkt kontraproduktivt denna gång för IHG då den blev lite för svår och ej anpassad för hur jag bor. Istället för att ta de 10 nätterna som jag kunde göra lägger jag 8 av dessa till Hilton istället för min HHD Challenge.

OT för tråden, men tänk på att HHD Challenge är stays, och inte nätter. Med det sagt så kanske du gör som jag och och aldrig har längre stays än 1 natt :D
 

FFlash

Medlem
Blev direkt kontraproduktivt denna gång för IHG då den blev lite för svår och ej anpassad för hur jag bor. Istället för att ta de 10 nätterna som jag kunde göra lägger jag 8 av dessa till Hilton istället för min HHD Challenge.

Kontraproduktivt för mig med. Har lagt bara 1 natt för att uppfylla första elementen, men andra 9 tasks kommer jag aldrig göra.

Tricket är hos IHG att bor man ofta så lägger dom höga krav på accelerate, men bor man lite så får man små krav. Finns mycket bevis på detta. Därför beslöt mig att inte lägga natter på nuvarande kampanj (pga sjuka krav jag hade denna gang) och naturligtvis hoppas att jag får få lätta krav till nästa runda ( de försöker alltså "vinna" mig tillbaka)
 

palmen

Moderator
Kontraproduktivt för mig med. Har lagt bara 1 natt för att uppfylla första elementen, men andra 9 tasks kommer jag aldrig göra.

Tricket är hos IHG att bor man ofta så lägger dom höga krav på accelerate, men bor man lite så får man små krav. Finns mycket bevis på detta. Därför beslöt mig att inte lägga natter på nuvarande kampanj (pga sjuka krav jag hade denna gang) och naturligtvis hoppas att jag får få lätta krav till nästa runda ( de försöker alltså "vinna" mig tillbaka)
Jo lite så det verkar fungera.
Nu hade jag som sagt att jag skulle bo en stay på 4 nätter, det har jag nog "aldrig" gjort förut då jag nästan bar aåker weekends.
Fick dessutom att jag skulle boka en specifik rate med extra poäng, den nyttjade jag frekvent förra året för att nå status men nu är jag inte ett dugg intresserad av den raten. Redan där var det kört att klara denna challenge.
10 nätter hade jag kunnat få ihop om jag velat, men nu blev det bara 5 nätter totalt på 4 stays i 4 olika länder för att ta den delen av min challenge.
Förhoppningsvis kan IHG analysera detta bättre vad jag faktiskt är villig att göra för en challenge, annars är risken att man lägger sina stays någon annan stans där man har bättre kickback.
 
Toppen