Senaste nytt

Accelerate 2017: 15 maj - 31 augusti

palmen

Moderator
Får se hur man ska lägga upp detta, har bara en resa planerad under denna period men det finns ju en SAS-kampanj nu samt lite annat man kan nyttja.

De två första, Corporate och renewal av ambassador kommer jag klara. Återstår att se om man kan klämma in 3 weekends bokade via appen och lägga dessa i två olika länder.

2,500 Stay Once Get 2,500
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 2,500 bonus points.

10,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 5 night(s) and earn 10,000 bonus points.

2,900 Travel with the IHG® App
Book 3 stay(s) with the IHG® App and earn 2,900 bonus points.

7,200 Saturday Stays Bonus
Stay 3 weekend(s), including a Saturday night and another night, and earn 7,200 bonus points.

14,400 Globetrotter Bonus
Earn 14,400 bonus points for staying at 3 IHG® hotel(s) outside of your country of residence. You’ll earn for one hotel stay per country.

2,500 Corporate Account Bonus
Stay 2 time(s) using your corporate rate and earn 2,500 bonus points.

5,000 Renew Your Ambassador Membership
Earn 5,000 bonus points when you renew your Ambassador Membership.

17,000 Your Achievement Bonus
Complete 6 of the 7 offers and earn (an additional) 17,000 bonus points.




Utöver de ovan fick jag även dessa


500 Registration Bonus
Register for Accelerate and earn 500 bonus points.

3,000 Early Stay Bonus
Stay once before June 30th and get 3,000 bonus points.
 

Ricci

Medlem
Utmanande men inte omöjligt i sommar, vi får se när jag är klar med flygbokningen dvs ++ om jag råkar få in denna.
 

Thornado

Medlem
Jag tror att detta har diskuterats förut, men har någon koll på om det är inchecknings- eller utcheckningsdatum som gäller för huruvida en stay faller inom kampanjen? (gissar på incheckning, hoppas på utcheckning...)

Jag åker till Miami 13-15 maj, och om det är utcheckningsdatum som räknas så måste jag ju överväga att boka om andra natten (14-15 maj) till ett IHG-hotell...
 

palmen

Moderator
Jag tror att detta har diskuterats förut, men har någon koll på om det är inchecknings- eller utcheckningsdatum som gäller för huruvida en stay faller inom kampanjen? (gissar på incheckning, hoppas på utcheckning...)

Jag åker till Miami 13-15 maj, och om det är utcheckningsdatum som räknas så måste jag ju överväga att boka om andra natten (14-15 maj) till ett IHG-hotell...
Incheckning mig veterligen.
Jag hade oturen på senaste kampanjen att jag hade en weekend stay jag behövde den 15-17 april och kampanjen gick ut den 15e. FÖrsta natten kom in på kampanjen för en annan aktivitet men inte den andra.
Inte riktigt samma scenario som du hade, men jag är tämligen säker på att det är incheckningsdatum som gäller. Någon som har 100% koll får gärna bekräfta
 

Thornado

Medlem
tämligen säker på att det är incheckningsdatum som gäller

Ja, det var ju det jag gissade också.
På sätt och vis lika så bra. Hade varit smidigt att få en natt/ett land till accelerate, men samtidigt så är det skönt att slippa byta hotell (dessutom skulle ett IHG-hotell antingen bli dyrare eller sämre läge än det jag har nu).
 

Kris

Medlem
Min var överkomlig denna gång. Har fått 4 länder de senaste gångerna och oftast den som får mig på fall. Denna gång är dock det fixat i redan gjorda bokningar. Någon som vet hur man loggar in och ser sin status eftersom? Jag får inte upp någon länk till campaign dashboard via my offers inloggad på mitt konto. Accelerate spring 2017 finns med i listan, men ingen länk till progress dashboard.



Points Value Offer Description Status
2,500 Stay Once Get 2,500
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 2,500 bonus points.

36,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 18 night(s) and earn 36,000 bonus points.

1,400 Book with IHG®
Book 3 stay(s) directly through IHG® and earn 1,400 bonus points. From our website, using your mobile device or through our Central Reservations Office, book with us for a great rate.

1,900 Travel with the IHG® App
Book 3 stay(s) with the IHG® App and earn 1,900 bonus points.

2,800 Your Rate
Stay 2 time(s) using our member exclusive discount, Your Rate, and earn 2,800 bonus points.

12,800 Globetrotter Bonus
Earn 12,800 bonus points for staying at 4 IHG® hotel(s) outside of your country of residence. You’ll earn for one hotel stay per country.

3,600 Earn More, Faster
Earn 3,600 bonus points when you book 1 Bonus Points Package stay(s) and get to your next reward faster.

13,000 Your Achievement Bonus
Complete 6 of the 7 offers and earn (an additional) 13,000 bonus points.

500 Registration Bonus
Register for Accelerate and earn 500 bonus points.

5,000 Early Stay Bonus
Stay once before June 30th and get 5,000 bonus points.
 

nissefalk

Medlem
Min såg lite intressant ut denna gången med ganska små bonusar på respektive mål, skulle nog ha kunnat få ihop denna men har mina 3 nästa stays innan 15e Maj och ser inte ut som om det blir några IHG hotell i sommar.

Har sedan senaste accelerate kampanjen bytt min address till en USA address därav de lite udda målet med en stay i 6 Major Markets och spend på IHG Credit Kort, har ett sådant kort därav byte till USA address, med detta kort är man IHG Platinum så länge man har kortet så behöver inte längre jaga status med IHG....

2,500 Stay Once Get 2,500
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 2,500 bonus points.

10,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 5 night(s) and earn 10,000 bonus points.

7,200 Be the Readiest®
Be the Readiest® by staying at 3 Holiday Inn Express® hotel(s) and earn 7,200 bonus points.

4,000 A Bonus Weekend Stay
Stay with us for the weekend and earn 4,000 bonus points. A Friday and Saturday, or Saturday and Sunday night stay required.

2,400 Big City Bonus
Stay in 1 of 6 major markets: New York, Chicago, Washington, D.C., Los Angeles, Orlando or San Francisco and earn 2,400 bonus points.

1,500 Spend on your IHG® Rewards Club Credit Card
Book and pay for one stay with your IHG® Rewards Club Credit Card and earn 1,500 bonus points.

1,000 Earn When You Redeem
You earned your points, now use them! Redeem your points for anything, from a digital download to a Reward Night, and you’ll earn 1,000 bonus points.

11,400 Your Achievement Bonus
Complete 6 of the 7 offers and earn (an additional) 11,400 bonus points.

3,000 Early Stay Bonus
Stay once before June 30th and get 3,000 bonus points.
 

palmen

Moderator
Då var jag klar med min, kan dock inte ta den sista som kräver 3 stycken weekends
upload_2017-7-12_17-34-3.png
 

Kris

Medlem
Då var jag klar med min, kan dock inte ta den sista som kräver 3 stycken weekends
Gratulerar! Jag har som vanligt inte turen med mig... Boka genom ihg och boka via appen har inte registrerats. Det blir väl att skicka in ett klagomål för korrigering när det börjar närma sig. I princip alla gånger liknande kampanj har kört de senaste åren har en retro-fix varit nödvändig för min del. IT-fest, halleluja!
 
Toppen