Senaste nytt

75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Concorde

Founding Member
Det fanns guider tidigare på sidan som förklarade dom olika programmen, men verkar ha tagits bort.

GGL (Gold Guest List) är en numera halvt officiell nivå över Guld. Tidigare skrev BA inget om den på BAEC info sidor.

Kortet och taggar är identiska som vanliga Gold, men det står "GL" i högra hörnet på kortet.
Du behöver få 3000TP två år i rad eller 5000TP under ett år.
Förmåner:
- 2x årliga awards för upp till 5 personer (inkl. korthållare) som bokas i revenue inventory. Dvs. man öppnar upp award stolar på flighter där inga sådana finns. Detta kallas mer allmänt för "jokers". En caveat är att ingen annan "jokrat" dom 5 stolarna på samma flight samt att det finns A (First) samt D (Club) fare buckets.
- Extra gäst i loungerna.
- 24/7 VIP nummer (samma som You First). Dom har mandat och bättre utbildade än vanliga agenter.
- Nytt för 2014 är att GGL kan ge 1x Gold card samt 2x Silver card, lite som RA referral.
- Bättre hantering vid IRROPS, högre chans för uppgraderingar osv.
- når man 5000TP under sitt år får man Concorde Room kortet som ger access till Concorde Room loungerna på LHR T5 och Kennedy T7 (jag tycker Kennedy CCR är mycket bättre f.ö)
- vid 6000TP får man ytterligare 2 jokrar.
 
Last edited:

khybner

Medlem
En annan förmån är Hilton Hhonors Diamond Card

Tror att det är en extra joker vid 6000 TP (det har det varit hittills iaf).

Vid 7000, 8000 och 9000 TP får man välja mellan en extra joker, en GUF2 eller 50000 Avios.
 

EricT

Medlem
Hmm, undrar om jag just drog en vinstlott. :)

Jag uppgraderade till F på BA215 på lördag. Denna kärra står just nu som 74I vilket skulle innebära gamla F. Lite googlande tyder på att BA numera rutinmässigt erbjuder alla F pax i OF £250 eller 50k avios som ersättning för att man inte fick nya F. Om detta stämmer, så gör jag ju en nettovinst på 30k avios för att inte sitta i 64K (som jag hade innan min uppgradering).


Det låter lite för bra för att vara sant - vad tror ni, kommer det att funka så?

Har en awardbokning till JNB i F 22 juli. Kan bli gamla dit (A380 F på väg hem). Får man 50k Avios i ersättning om man betalat hela resan med Avios?
 
Toppen