Senaste nytt

6.000 Eurobonuspoäng med Avis, hyr 15 oktober 2019 till 31a mars 2020.

Gizmokvack

Medlem
Inte fått en ends poäng sedan Avis ändrade sin bokningssida....

Jag gick in på länken nu och skulle boka.
Det går ju inte att logga in någonstans på den nya sidan? Känner mig vilsen och jobbigt att manuellt fylla i alla uppgifter...

Klickar jag bara på "member" (min status), och sedan bokar och fyller i allt manuellt...?
Och därefter går jag in via mitt Preferredkonto och manuellt hämtar in bokningen via bokningsnumret?
 

jerixon

Medlem
Har följt sidan utan att logga in o de har gått Kit även att bokningarna synts i min app...

Jag gick in på länken nu och skulle boka.
Det går ju inte att logga in någonstans på den nya sidan? Känner mig vilsen och jobbigt att manuellt fylla i alla uppgifter...

Klickar jag bara på "member" (min status), och sedan bokar och fyller i allt manuellt...?
Och därefter går jag in via mitt Preferredkonto och manuellt hämtar in bokningen via bokningsnumret?
 

Homer

Medlem
Jag gick in på länken nu och skulle boka.
Det går ju inte att logga in någonstans på den nya sidan? Känner mig vilsen och jobbigt att manuellt fylla i alla uppgifter...

Klickar jag bara på "member" (min status), och sedan bokar och fyller i allt manuellt...?
Och därefter går jag in via mitt Preferredkonto och manuellt hämtar in bokningen via bokningsnumret?



3:e november skrev jag nedanstående, ännu ingen som presenterat en lösning.

På den omdesignade sidan Avis & SAS Eurobonus ser jag ingen möjlighet att boka utan att skriva in namn, adress, kreditkortsinfo. osv. varje gång man bokar.

Visst finns det en ruta* att skriva in Preferred numret i, men det är inte som tidigare att
all info hämtas från ens profil när man gör det. Hoppas det är jag som missat något:(

* Avis customer number
If you have a customer number please enter it here. We’ll link this booking to your Avis Preferred account, getting you priority service at the rental location.
Avis (Generell diskussion) | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Gizmokvack

Medlem
3:e november skrev jag nedanstående, ännu ingen som presenterat en lösning.
Tack! Missade kika i den officiella tråden.
Ser dock i dina citat att det står:
* Avis customer number
If you have a customer number please enter it here.


Känner inte igen att jag läste det under min bokning, klickade på länken nu i mobilen istället och ser att det fältet med customer number var helt tomt när jag skulle boka från datorn.. Dvs ingen information ovanför om vad som skulle fyllas i utan bara en tom vit rad. Klickade även på frågetecknet för att se om jag missade något men även den inforutan var tom...

Då kommer bokningen med andra ord inte dyka upp automatiskt till mitt konto utan jag får kontakta kundtjänst imorgon...
 

Homer

Medlem
Tack! Missade kika i den officiella tråden.
Ser dock i dina citat att det står:
* Avis customer number
If you have a customer number please enter it here.


Känner inte igen att jag läste det under min bokning, klickade på länken nu i mobilen istället och ser att det fältet med customer number var helt tomt när jag skulle boka från datorn.. Dvs ingen information ovanför om vad som skulle fyllas i utan bara en tom vit rad. Klickade även på frågetecknet för att se om jag missade något men även den inforutan var tom...

Då kommer bokningen med andra ord inte dyka upp automatiskt till mitt konto utan jag får kontakta kundtjänst imorgon...


Om du fyller i ditt Avis Preffered nummer i den rutan när du bokar
så läggs bokningen in på ditt Preferredkonto och du kan se den här, under "ditt Avis" Hyra Bil Snabbt på Nätet - Hyrbil till ett Bra Pris — Avis

Tidigare var namn+nummer allt man behövde ange, alla annan info har de ju redan.
De har tydligen anlitat samma IT-genier som SAS för att fixa nya sidan.



(De har även gjort om Avis & Flying Blue sidan på samma sätt)
 
Last edited:

Gizmokvack

Medlem
Om du fyller i ditt Avis Preffered nummer i den rutan när du bokar
så läggs bokningen in på ditt Preferredkonto

Tack, jag förstod det när jag såg din länk och testade från mobilen. Problemet är att jag bokade igår från datorn och då syntes inte den rutan...
Underbart med nya tekniska lanseringar som bara resulterar i kontakt med kundtjänst.
Jag får höra av mig dit och registrera in den i mitt preferred i efterhand.
 

Homer

Medlem
Vad gäller "Blackout perioden", så är det tydligen uthämtningsdatumet som räknas
för jag fick jag just 6.000 poäng för en hyra där jag hämtat ut bilen den 14:e men lämnat tillbaka den efter den 16:e

3. Blackout period applies for rentals taking place between 16th December 2019 and 5th January 2020.
 
Vad gäller "Blackout perioden", så är det tydligen uthämtningsdatumet som räknas
för jag fick jag just 6.000 poäng för en hyra där jag hämtat ut bilen den 14:e men lämnat tillbaka den efter den 16:e

3. Blackout period applies for rentals taking place between 16th December 2019 and 5th January 2020.

Gott för dig =) Fick nämligen bara 1000poäng som standard för 11dagars hyra från 16-27 december :(
 
Toppen