Senaste nytt

5 stjärnigt hotell i Europa - vilka hotell är mest valuta för pengarna?

Wayne

Medlem
Går i tankarna att överraska min flickvän på en weekend (2 nätter) på ett riktigt härligt hotell någonstans i Europa för att fira en specielle händelse. Tankarna har då gått till Paris direkt och då har funderingarna gått på De Crillon, George V eller Ritz. Problemet är här att det är vansinnigt dyrt med priser på ca 10 tkr per natt för enklaste rummen. Därav kommer min fråga till er kunniga här inne på forumet. Om man skulle vilja få en liknande upplevelse i en trevlig stad som ovan alternativ, finns då andra alternativ att kika på till en rimligare peng? Alltså, ett riktigt fint klassiskt hotell i en trevlig stad i europa där man kommer undan på ca 5-7 tkr / natt. Tar mycket gärna emot tips.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
f
Går i tankarna att överraska min flickvän på en weekend (2 nätter) på ett riktigt härligt hotell någonstans i Europa för att fira en specielle händelse. Tankarna har då gått till Paris direkt och då har funderingarna gått på De Crillon, George V eller Ritz. Problemet är här att det är vansinnigt dyrt med priser på ca 10 tkr per natt för enklaste rummen. Därav kommer min fråga till er kunniga här inne på forumet. Om man skulle vilja få en liknande upplevelse i en trevlig stad som ovan alternativ, finns då andra alternativ att kika på till en rimligare peng? Alltså, ett riktigt fint klassiskt hotell i en trevlig stad i europa där man kommer undan på ca 5-7 tkr / natt. Tar mycket gärna emot tips.

Kan rekommendera Four Seasons i Florence
 

Senator

Moderator
Titta på ställen som Budapest, Prag, Berlin och dyl som allmänt är lite billigare överlag. T.ex. är Four Seasons i Budapest ett utmärkt hotell.
 

MTheC

Medlem
Jag var väldigt nöjd med Sofitel i Berlin. Priset varierar dock mycket (som på många hotell), senast jag bodde där var det för strax under €100 natten men ligger oftast på €250-300 och sen lite mer för bättre rum. De har dock varit generösa med upgrades (om man har status)
 

Berglund

Medlem
Radisson Blu, Bukarest, Rumänien.

Bra pris, fint hotell och mycket historia. Boka rum med tillgång till executive loungen, där är trevlig utsikt!

Ta en Uberbil från/till flygplatsen, det kostar ca 100 kr och tar 30-40 minuter. Alternativt bokar du upphämtning av hotellet för ca 400 kr och då väntar de med namnskylt och någon av hotellets Mercedes eller BMW bilar.
 

rvarttinen

Medlem
The Principal, Madrid .... modernt klassikt och hög nivå. SPA, takbar, frukost på terassen och prisbelönt restaurang.

Westin Berlin, klassiskt hotell - trappan i atriet användes under inspelning av en av Bourne-filmerna. Renoverades för några år sedan. Bra läge.

Paris: kolla in Sofitel Le Scribe vid operan eller lite finare Faubourg strax intill Madeleine. Båda trevliga 5-stjärniga hotell med centralt läge.
 
Last edited:
Går i tankarna att överraska min flickvän på en weekend (2 nätter) på ett riktigt härligt hotell någonstans i Europa för att fira en specielle händelse. Tankarna har då gått till Paris direkt och då har funderingarna gått på De Crillon, George V eller Ritz. Problemet är här att det är vansinnigt dyrt med priser på ca 10 tkr per natt för enklaste rummen. Därav kommer min fråga till er kunniga här inne på forumet. Om man skulle vilja få en liknande upplevelse i en trevlig stad som ovan alternativ, finns då andra alternativ att kika på till en rimligare peng? Alltså, ett riktigt fint klassiskt hotell i en trevlig stad i europa där man kommer undan på ca 5-7 tkr / natt. Tar mycket gärna emot tips.
Vilken tid på året skall ni åka? Four Seasons i Prag, Bukarest, Lissabon, Istanbul och Aten ligger i din prisbild på våren.

Andra tips är Ritz-Carlton, St Regis eller Shangri-La i Istanbul, Intercontinental i Cannes/Marseille eller kanske Negresco i Cannes?
 
Toppen