Senaste nytt

24/48 timmar i en stad i världen, vilken hade ni valt?

fred80

Medlem
Jag har fått min”dröm” resa nu krossade några gånger på grund av Corona, nu står jag här med två 2F1 Amex voucher som går ut i nov respektive dec, så jag behöver boka något.

Då jag inte är så mycket för värme och mer för bara få ut och flyga igen och inte vill inte vara ledig flera veckor från arbetet samt inte har någon större fokus på vad jag hamnar, utan kan tänka mig en eller två nätter på hotel i någon stad och sen flyga hem igen.

En av voucherna hade jag tänkt mig skulle ta mig Kanada och nu står valet mellan Vancouver, Toronto och Montreal. Nu kan jag inte bestämma mig, någon som har erfaren av dessa städer och hjälpa mig mig på traven i val av resmål i Kananda?

Finns det något mer resmål utanför Europa som passar en snabbvisit?

Vet att det är lite som att fråga hur långt är ett snöre? Men just nu behöver jag input från andra som uppskattar att man mest är ute efter en flygning och inte ett resmål denna gång man reser.


 

Tonton

Medlem
I nuläget:
- Mexico City - helt öppet, och kräver inga test osv. Var själv där för några veckor sedan, och skickar Syrran+Svåger dit om om 2 veckor för en långhelg.

I vanliga fall skulle jag lägga till följande ställen:
- Shanghai - min absoluta favoritstad!
- Hong Kong - klassiker för korta vistelser här på BC. Tror jag har skrivit en guide på hur man maxar ett 10hrs-besök någon gång...
- Kapstaden - följer upp @Senator tips. Fantatiskt stad - och något viktigt att ta i beaktning här är avsaknaden av tidsskillnad. Absolut perfekt stad att maxa för kort vistelse. Bra käk, dryck och sevärdheter finns.
- Chicago/New York/Washington - Går snabbt ta ta sig in till stan. Finns oftast NHL-hockey att snegla på. Man kan få ut mycket av sina 24/48h.
 
Last edited:
Toppen