Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Kollade idag med Preem och som det står i tidigare inlägg så är det tekniska problem, men jag har inte något kort kopplat tidigare så jag skulle registrera mitt kort utan EB nummer (och det funkade) sen mailade jag och så la han in mitt EB nummer
Funkade att lägga till som du sa utan EB nummer. Mailade vanliga kundtjänst adressen, använde du den eller mailade du på någon specifikt?
 
Tänkte bara lägga till ytterligare en datapunkt. Jag har, som många, inte kunnat lägga till ett nytt kreditkort hos Preem när jag angivit eurobonusnummer (kommer aldrig vidare efter jag klickat på Fortsätt). Efter tips här provade jag att helt enkelt lämna Eurobonus-fältet tomt, och då gick det fint att gå vidare och ange själva kortnumret.

Eftersom mitt personnummer sedan tidigare är kopplat till eurobonus (antar jag), så blev även detta ny kortnummer kopplat så automatiskt. Jag provade att tanka i måndags (både med det nya kortet, och även på det gamla för att säkerställa att inte någon koppling "försvunnit" när jag gjorde detta), och jag har nu fått in poäng för båda tankningarna. Detta alltså utan att ha behövt kontakta kundtjänst.
 

Kimmen00

Medlem
Tänkte bara lägga till ytterligare en datapunkt. Jag har, som många, inte kunnat lägga till ett nytt kreditkort hos Preem när jag angivit eurobonusnummer (kommer aldrig vidare efter jag klickat på Fortsätt). Efter tips här provade jag att helt enkelt lämna Eurobonus-fältet tomt, och då gick det fint att gå vidare och ange själva kortnumret.

Eftersom mitt personnummer sedan tidigare är kopplat till eurobonus (antar jag), så blev även detta ny kortnummer kopplat så automatiskt. Jag provade att tanka i måndags (både med det nya kortet, och även på det gamla för att säkerställa att inte någon koppling "försvunnit" när jag gjorde detta), och jag har nu fått in poäng för båda tankningarna. Detta alltså utan att ha behövt kontakta kundtjänst.

Har samma problem, tack för tipset. Skall göra så.
 
Liten uppdatering. Efter era tips så la jag in mitt Amexkort på Preems hemsida och mailade vanliga kundtjänst om att lägga in mitt EB-nummer manuellt kopplat till mitt personnummer. Efter några timmar kom det svar att det var fixat så behövde inte kontakta den specifika kontakt jag fick av @VMIKAJ . Efter att ha haft att göra med SAS och MC kundtjänst med dubbla kampanjer osv så kändes ju detta alldeles för enkelt. Eftersom det är en sådan kampanj på gång så ville jag ju så klart få in mitt Curve med GBIT-funktion så la bara till det också och hoppades att det skulle kopplas ihop till mitt personnummer och därmed också ge EB-poäng. Tankade sedan förra veckan på mitt Curve och i fredags (2 dagar efter tankning) så kom poängen in. Allting funkade med andra ord klockrent :)
 

MrRob

Medlem
Hur fungerar det med utbetalning av poäng för er del? Jag har tankat åtta gånger (på samma manuella station) under året på och fått kontakta Preem varje gång för att få mina poäng. Jag har frågat om det är något fel på kopplingen men killen jag mailat med säger att allt ser bra ut på deras sida.

Inget jätteproblem men frustrerande. Jag har en Ingo på vägen till jobbet och jag tjänar väldigt marginellt på att tanka på Preem istället om man räknar ett EB-poäng värt 10 öre. Hade automatiken fungerat hade jag nog använt Preem bara för sakens skull men merarbetet att behöva efterrapportera poängen via deras support gör det väldigt.. ovärt.
 

varva77

Medlem
Hur fungerar det med utbetalning av poäng för er del? Jag har tankat åtta gånger (på samma manuella station) under året på och fått kontakta Preem varje gång för att få mina poäng. Jag har frågat om det är något fel på kopplingen men killen jag mailat med säger att allt ser bra ut på deras sida.

Inget jätteproblem men frustrerande. Jag har en Ingo på vägen till jobbet och jag tjänar väldigt marginellt på att tanka på Preem istället om man räknar ett EB-poäng värt 10 öre. Hade automatiken fungerat hade jag nog använt Preem bara för sakens skull men merarbetet att behöva efterrapportera poängen via deras support gör det väldigt.. ovärt.
Fungerar hur bra som helst. Skulle nog säga att det är de poängen som fungerar bäst att få in... tar ett par dagar så är de inne. Kan inte tänka på något undantag. Önskar jag kunde säga varför...:)
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Fungerar klockrent här med på flera olika kort.
Kör alltid bemannad station i kassan om det skulle spela någon roll. Får alltid in poängen dagen efter.
 
Toppen