Senaste nytt

2-4-1 går ut i år, planerar resa 2021 - hur ska man tänka?

Volatyle

Medlem
Hej,

Jag har en 2-4-1 som går ut i år, och planerar flyga business inom Europa för vouchern. Fick tips genom forumet här att Kiev är trevligt och vi gillar "den riktningen" så vi har snöat in helt på det.

För några månader sen var avsikten att boka resan i år (eftersom vouchern går ut) men flyga nästa år, på grund av rådande omständigheter - till vintern/våren (typ mars/april).

Med tanke på hur situationen ser ut att utvecklas, kanske framförallt de senaste veckornas dystra utveckling börjar vi känna mer och mer att våren ser mörkt ut - det här virusnonsenset håller nog på ett tag till. Vi vill gärna inte åka mitt i kaoset även om vi för den delen inte är särskilt oroliga för Covid-19 i sig.

Klurar på om vi ska försöka hitta sommaren, eller till och med sensommaren 2021. Går det ens att boka award-ticket så långt fram? Och med den marginalen, borde jag rentav se på andra resmål?

Jag är väl kanske framförallt nyfiken - precis som rubriken lyder - hur ni andra resonerar med era 2-4-1 som går ut i år?

Vol
 

Senator

Moderator
Hej,

Jag har en 2-4-1 som går ut i år, och planerar flyga business inom Europa för vouchern. Fick tips genom forumet här att Kiev är trevligt och vi gillar "den riktningen" så vi har snöat in helt på det.

För några månader sen var avsikten att boka resan i år (eftersom vouchern går ut) men flyga nästa år, på grund av rådande omständigheter - till vintern/våren (typ mars/april).

Med tanke på hur situationen ser ut att utvecklas, kanske framförallt de senaste veckornas dystra utveckling börjar vi känna mer och mer att våren ser mörkt ut - det här virusnonsenset håller nog på ett tag till. Vi vill gärna inte åka mitt i kaoset även om vi för den delen inte är särskilt oroliga för Covid-19 i sig.

Klurar på om vi ska försöka hitta sommaren, eller till och med sensommaren 2021. Går det ens att boka award-ticket så långt fram? Och med den marginalen, borde jag rentav se på andra resmål?

Jag är väl kanske framförallt nyfiken - precis som rubriken lyder - hur ni andra resonerar med era 2-4-1 som går ut i år?

Vol

Om du läser detta inlägg så kan du kanske sitta lite lugnt i båten ett tag till?
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020) | Sida 48 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Volatyle

Medlem
Det verkar inte som den informationen nått SAS dock. Kan man se nånstans digitalt att man de facto har förlängt till 28:e feb?

Här står det 31 dec fortfarande.

Vad händer när jag får en till för i år förresten, kan jag fortfarande välja att "boka" med den gamla vouchern?

upload_2020-10-28_19-23-29.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Morgan

Medlem
Apropå hur man ska tänka: Väldigt lite talar för att sommaren 2021 blir värre än sommaren 2020.

* Viruset verkar gilla vinterhalvåret
* Immunitet byggs rimligen upp i samhället
* Vaccinering påbörjas sannolikt inom 6 månader
* Få länder har råd att ha stängt för evigt

Jag skulle därför inte tro att sommaren 2021 blir så knepig som senaste 7 månaderna varit och kommande 5-7 säkert blir.
 
  • Gilla
Reactions: BAS

palmen

Moderator
Det verkar inte som den informationen nått SAS dock. Kan man se nånstans digitalt att man de facto har förlängt till 28:e feb?

Här står det 31 dec fortfarande.

Vad händer när jag får en till för i år förresten, kan jag fortfarande välja att "boka" med den gamla vouchern?

Visa bifogad bild 114546
Det är "SAS" som går ut med infon. Fick själv samma info från dom idag när jag gjorde en voucher bokning.

Det lär vara väldigt lågt prioriterat att visa Vouchers rätt på hemsidan, men kommer säkert något officiellt från sas innan året är slut.

Hur du ska tänka med din bokning är svårare. Generellt släpper bolag platser 11/12 månader fram I tiden. Var beredd på att vouchern eventuellt måste vaskas så blir du inte besviken.
 
Man kan nog inte räkna med långflyg 2021. Jag kommer att boka nått i Business inom Europa för min voucher, typ med Swiss eller Austrian.

Jag håller inte med, jag tror man kommer kunna börja flyga utanför Europa runt april/maj nästa år utan större problem. De flesta bolagen kommer kräva PCR test innan du flyger och vaccin kommer förhoppningsvis ha hunnits rullas ut i större skala till dem som behöver det.
 
Toppen