Senaste nytt

Önskas: Något exotiskt under 2018!

JimmyH

Medlem
Det här blir en väldigt öppen fråga men det är mitt första försök att boka en award , det har tagit mig en god stund att få ihop poängen så vill verkligen få ut det mesta av dom och hoppas på goda tips här ifrån.



Varifrån vill du börja din resa? Stockholm , alternativt Örebro eller där i närheten.
Var är din destination? Det finns ju så många ställen vi inte varit till men Nya Zeeland , Australien, Söderhavet (med alla dess små öar) eller kanske Sydafrika. Fokus på bad och fin natur och om det upplevs som prisvärt så är det ju ett plus!
Hur länge vill du vara borta? ca 2 veckor.
Hur många personer som skall resa? 2 ( för det räcker väl knappast till 4?).
I vilken kabinklass? First och/eller Business.

Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A
Vad är din budget? Det som finns att leka med är 227K EB poäng + 1st 2-4-1 Amex voucher.
Vad är det viktigaste för dig? Att det är sommar på resmålet och mölighet till att flyga first. Openjaw behöver inte va något hinder.

Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja om stoppet är långt nog för att man ska hinna med lite sightseeing elelr om det är en helt fantastiskt lounge...

Mvh
Jimmy
 

JimmyH

Medlem
Hittar AKL -PPT i vår 20/3 till 4/4 skulle bli lagom länge men det verkar enbart finnas ekonomi precis som MartinH skrev.

Om jag fattat reglerna så får ett byte max vara 24 timmar för att det ska gå som award ?
Skulle gärna vilja få lite tid i AKL och kanske även SYD på vägen dit eller hem.

ARN-FRA-PEK-SIN-SYD-AKL känns som en möjlig rutt men jag får inte riktigt till det när jag söker på Uniteds sida.
 

JimmyH

Medlem
Hittade awards ARN-FRA-SFO-SYD-AKL-PPT , skulle det funka att boka den och sen åka över någon av BKK/SIN/NRT/PEK hem på samma bokning ?
 

MartinH

Medlem
Hittar AKL -PPT i vår 20/3 till 4/4 skulle bli lagom länge men det verkar enbart finnas ekonomi precis som MartinH skrev.

Om jag fattat reglerna så får ett byte max vara 24 timmar för att det ska gå som award ?
Skulle gärna vilja få lite tid i AKL och kanske även SYD på vägen dit eller hem.

ARN-FRA-PEK-SIN-SYD-AKL känns som en möjlig rutt men jag får inte riktigt till det när jag söker på Uniteds sida.
Vill du stanna nånstans längre än 24 tim så får du boka open jaw, t.ex. PPT/SYD eller PPT/AKL. En biljett PPT till SYD med stopover i AKL (valfri längd) verkar inte kosta extra, så då får du in alla 3 destinationer.

Vill du boka F och "maxa" så skulle det kunna vara nåt sånt här:
ARN-FRA/MUC
FRA/MUC-HKG/PVG/TYO/PEK/SIN Lufthansa F
HKG/PVG/TYO/PEK/SIN-AKL NZ/CA C
AKL-PPT
/
SYD-BKK Thai F
BKK-ICN Thai F
ICN-FRA Asiana F
FRA-ARN
 
Toppen