Senaste nytt

Önskar tips på hotell i Los Angeles

Patrik

Medlem
Hej,

åker nästa sommar till LAX med familjen (tonårsbarn) och önskar tips på var vi ska bo. Primärt syfte är sol, bad, shopping och mat, så helst strandnära och lite trevliga resturanger i krokarna och vi har hyrbil hela vistelsen så ort i närheten går också bra. Ingen av oss har varit i Lalaland tidigare.
 

igelkotten

Medlem
Jag bor oftast i Venice i LA, men tror kanske att det inte är det bästa stället om du vill ha bad (även om det ligger vid stranden) och parkering är alltid lite av en pain in the ass tycker jag. Santa Monica ligger i närheten och är väldigt trevligt, även om jag saknar hotellrekomendationer där tyvärr
 

pycko

Medlem
Sista gångerna vi varit i LA har vi bott i Marina del Rey, Hilton Garden Inn. Parkering i garage under hotellet, promenadavstånd till Venice och om man orkar även till Santa Monica. Nära att komma ut på motorvägen när man skall någonstans och ca 15 min med bil från flygplatsen.
 

agehall

Medlem
Primärt syfte är sol, bad, shopping och mat,
Badar gör man med fördel i hotellets pool då havet är riktigt kallt på den sidan.
Sol får du oavsett var du bor.
Shopping är inte direkt att rekommendera i USA just nu pga den höga dollarkursen, men annars är det väl outlets man ska sikta på och då vill du bo så att du har lätt att ta dig upp på motorvägarna.
Mat har jag ingen direkt koll på i LA - det brukar dock sällan vara ett problem att hitta bra ställen.
 

Patrik

Medlem
Badar gör man med fördel i hotellets pool då havet är riktigt kallt på den sidan.
Shopping är inte direkt att rekommendera i USA just nu pga den höga dollarkursen, men annars är det väl outlets man ska sikta på och då vill du bo så att du har lätt att ta dig upp på motorvägarna.

Jo, har förstått det, så det behövs tips på hotell med riktigt bra pool/poolområde. :)
 
Bodde på Hilton Garden In Marina del Rey för några år sedan och då var det bra och riktigt prisvärt. Efter det har jag bott i Santa Monica Beach som jag personligen tycker är ett mycket trevligare område. Gott om bra restauranger, shopping, beach och bra hotell. Kan rekomendera Shore Hotel.
 

Griffin

Medlem
Bodde på The Standard i West Hollywood. Gillade området generellt, 'nära till allt' - för att vara LA.
Vad gäller outlets kan jag rekommendera Camarillo, strax norr om staden.
 

P.Andersson

Medlem
Jag var i Los angeles förra året och bodde endast i egen lgh/hus via Airbnb, väldigt prisvärt om man jämför med hotellen :) Kanske även passar om du ska resa med familjen och behöver lite större utrymme. Jag bodde både i Venice Beach samt Hollywood, gillade Venice beach mest (Santa monica ligger nära men är dyrare). Tror även att Los Feliz/Hollywood hills är trevliga områden att bo i. Hollywood (bodde på en tvärgatan till hollywood blvd) var ganska sunkigt men hade sin charm men hade nog inte velat bo där en längre tid.

Exempel Airbnb Venice beach med inkluderad parkering: Modern Venice Two Bedroom - C - Lägenheter att hyra i Venice, Kalifornien, USA eller Beautiful 3 BR House Walk to Beach + Parking + AC! - Hus att hyra i Los Angeles, Kalifornien, USA
 
Last edited:
Toppen