Ringe just och bokade en resa för min voucher och de sa att det berodde på POUG. Väldigt meckigt att boka om, tog 20 minuter och de blev tvingade att fylla i information i 2 olika system och sedan skicka bokningen för manuell process vilket ska ta 1-2 veckor.
Jag rekommenderar dig säkerställa att hela vocherns värde har applicerats på den nya bokningen [förutsatt att den nya bokningen är dyrare] alt. på restvärdes-vouchern
Min erfarenhet är från en FTV där underliggande bokning var POUG:ad, på ut och hemresan.
I British Airways systems för FTV syns bara ena vägens POUG kostnad om inte operatören går in i en annan frame för att se värdet för den totala POUG kostnaden.
Jag fick reda på detta genom att operatören vid tillfället ringde upp mig en dryg timme efter att jag använt min FTV för en ny bokning. Operatören bad om ursäkt och förklarade för mig att jag hade X antal SEK kvar på min FTV, detta utmynnade i att jag fick återbetalning istället för att betala mellanskillnad mot den nya bokningen..
Vid nästa FTV bokning upplyste jag operatören om just denna detalj [vilket operatören var helt ovetandes om]. Det som triggade mig var att voucher värdet som uppgavs inte matchade den ursprungliga underliggande kostnad.
Efter en stunds knappande följt av on-hold fick jag ett "aha, thank you for that information, sir".
Ordningen återställd.
Min upplevelse är att det är en helt manuell hantering för operatören för att applicera en FTV på en ny bokning i de fall där en POUG är inblandad.