Senaste nytt

Återbetalning med British Airways pga Corona och inställt flyg??

Barklund

Medlem
Hade 2 bokningar på BA när Coronan slog till och fick mail om att flygen hade ställts in och kunde antingen få en värdecheck via hemsidan eller ringa om återbetalning. Och jag gjorde det senare och det var för 6 veckor sedan nu.... och ingen återbetalning har ännu kommit in. Någon annan här som som fått sin återbetalning? Inte så det är panik men tänkte mest om någon visste om dom gör likt SAS och drar ut på det? Vet att det var lite strul när jag ringde då bägge biljetterna var köpa i ekonomi men sen uppgradera till Club Europe....
 

Andrew

Medlem
Jag har 5 bokningar i Club Europe som blivit inställda, och samtliga återbetalda inom 4-5 dagar efter avbokning via telefon. Ringde supporten i början av april för att begära återbetalning då deras egna avbokningsfunktion på hemsidan gick direkt till voucher.
 

igelkotten

Medlem
Hade 2 bokningar på BA när Coronan slog till och fick mail om att flygen hade ställts in och kunde antingen få en värdecheck via hemsidan eller ringa om återbetalning. Och jag gjorde det senare och det var för 6 veckor sedan nu.... och ingen återbetalning har ännu kommit in. Någon annan här som som fått sin återbetalning? Inte så det är panik men tänkte mest om någon visste om dom gör likt SAS och drar ut på det? Vet att det var lite strul när jag ringde då bägge biljetterna var köpa i ekonomi men sen uppgradera till Club Europe....

Fick du bekräftelse på mejl om återbetalning? När jag ringde in fick jag en bekräftelse på en gång, och pengar in 7-14 dagar senare.
 

GOTBound

Medlem
Hade 2 bokningar på BA när Coronan slog till och fick mail om att flygen hade ställts in och kunde antingen få en värdecheck via hemsidan eller ringa om återbetalning. Och jag gjorde det senare och det var för 6 veckor sedan nu.... och ingen återbetalning har ännu kommit in. Någon annan här som som fått sin återbetalning? Inte så det är panik men tänkte mest om någon visste om dom gör likt SAS och drar ut på det? Vet att det var lite strul när jag ringde då bägge biljetterna var köpa i ekonomi men sen uppgradera till Club Europe....

POUG (Proactive Upgrade) biljetter tar extra lång tid att processera voucher eller återbetalning då BA måste hantera dessa manuellt.

För egen del, vanlig biljett <48h innan pengarna fanns inne på kontot. POUG Club Europe biljett ca 4 veckor.

EK
 

trekker

Medlem
Som @GOTBound skriver, har du varit inne och fipplat i bokningen (t ex POUG) så måste den processas manuellt. Jag bokade av 2 i mitten/slutet på mars och fick en återbetalning i slutet på April och en i förra veckan. Jag ansökte även om en voucher i mitten på mars och den har jag fortfarande inte fått. Jag tror att det bara är att sitta lugnt och vänta.
 

GOTBound

Medlem
En fundering från mina sida, går det att använda vouchers till att betala för uppgradering?
Då tänker jag inte POUG uppgradering utan den "andra" formen av uppgradering då POUG i princip aldrig erbjuds på annat är point to point flyg.

EK
 

trekker

Medlem
En fundering från mina sida, går det att använda vouchers till att betala för uppgradering?
Då tänker jag inte POUG uppgradering utan den "andra" formen av uppgradering då POUG i princip aldrig erbjuds på annat är point to point flyg.

EK
Det finns väl egentligen bara 3 uppgraderingsyper för cash, POUG som är online, Uppgraderingserbjudande vid incheck co hfram tills boarding samt normal uppgradering. Det du pekar på blir ju isåfall normal uppgradering och den är alltid hutlöst dyr vad jag sett.
 

GOTBound

Medlem
Det finns väl egentligen bara 3 uppgraderingsyper för cash, POUG som är online, Uppgraderingserbjudande vid incheck co hfram tills boarding samt normal uppgradering. Det du pekar på blir ju isåfall normal uppgradering och den är alltid hutlöst dyr vad jag sett.

Det är ”normal” då BA inte erbjuder POUG när anslutningsflyg är inblandat (GOT-LHR-MIA-LHR-GOT).
Väljer jag uppgradera med pengar vill BA ha 32 KSEK för att uppgradera från Euro Traveller till Club Europe på Europaflygen GOT-LHR och LHR-GOT och från Word Traveller+ till Club World på sträckan LHR-MIA.

EK



EK
 
Toppen