Senaste nytt

Återbetalning från Turkish Airlines, någon som har erfarenhet?

arisair

Ny medlem
Jag har avbokat min biljett och jag skulle få tillbaka 533 euro men 1,5 månad och händer ingenting
Jag meillade de flera gånger utan att få svar.
Jag vet inte vad ska jag göra mer?
 

arisair

Ny medlem
Det händer till mig oxå
Jag har avbokad en business class biljett och jag skulle få tillbaka 533 euro . Händer ingenting
Jag kommer att kontakta Amex och se vadxe dka säga.
Aldrig mer med Turkish airlines Aldrig
 

SimonXYZ

Medlem
Jag avbokade business CPH-IST-ATL för 2 veckor sedan, efter att det blivit en tidtabelländring. Pengarna var tillbaka på mitt Amex-konto 2 dagar senare.

@arisair om du inte har kontaktat Turkish än så kan du nog börja där.

EDIT: Jag ser nu i en annan tråd att du har mailat Turkish. Prova att ringa istället.
 

crown

Medlem
Jag avbokade business CPH-IST-ATL för 2 veckor sedan, efter att det blivit en tidtabelländring. Pengarna var tillbaka på mitt Amex-konto 2 dagar senare.

@arisair om du inte har kontaktat Turkish än så kan du nog börja där.

EDIT: Jag ser nu i en annan tråd att du har mailat Turkish. Prova att ringa istället.

Jag har samma erfarenhet av en avbokning med Turkish i april i år, pengarna kom in 2 dagar senare på mitt Amex.
 

arisair

Ny medlem
SimonXYZ jag har ringt flera gånger och skickat många email ingen svar tyvärr
Nu på lördag jag ska flygga tyvärr med de sp jag kommer att prata me de på arlanda
 

arisair

Ny medlem
De pratar jätte dåliga engelska på deras call center
De har avbokad min biljett utan min vilja därför deras säljare fattade inte vad ville jag att ändra på min biljett
Och mina engelska är inte som mina svenska
 

SimonXYZ

Medlem
De har avbokad min biljett utan min vilja därför deras säljare fattade inte vad ville jag att ändra på min biljett
Ajdå, det var värre. Jag har också dålig erfarenhet av Turkish telefonagenter. De är snabba på att vilja avsluta eller koppla vidare. Jag har aldrig själv varit med om att de gjorts avbokning på någon av mina bokningar av misstag så jag har ingen datapunkt på vad som kan hända då - någon annan på forumet har kanske den erfarenheten?
 

arisair

Ny medlem
Jag ska prata med de nu på lördag på Arlanda
Hoppas vi kommer på en lösning
Men efter det här resan kommer jag aldrig att flygga turkish i mitt liv aldrig
 
Toppen