Senaste nytt

Återbetalning för inställt Norwegian-flyg

Roulingroud

Ny medlem
Förstår inte norwegians turordning eller prioritering. Har väntat i 4 månader. Den 30/6 fick jag besked om att återbetalning skulle genomföras. Nu, 16 dagar senare har jag fortfarande inte fått dem.
Medan andra konsumenter får hela ärendet hanterat inom några dagar.
 

Roulingroud

Ny medlem
Någon som fortfarande inte fått återbetalning? Jag har väntat sedan 19 mars. Fick meddelande om utbetalning den 30/6 dvs snart 2 månader sedan.
 
Någon som fortfarande inte fått återbetalning? Jag har väntat sedan 19 mars. Fick meddelande om utbetalning den 30/6 dvs snart 2 månader sedan.
Trist! Som många har skrivit ovanför, om du betalat med kreditkort - vänd dig till reklamationsavdelningen på ditt kreditkortsföretag så brukar det gå fint och snabbt att få tillbaka pengarna så får dom driva ärendet mot flygbolaget.
 

brykthed

Medlem
Någon som fortfarande inte fått återbetalning? Jag har väntat sedan 19 mars. Fick meddelande om utbetalning den 30/6 dvs snart 2 månader sedan.

Jodå, fick en återbetalning 18.8, men väntar fortfarande på den sista från Norwegian (betalade tyvärr via swish). Fick även vänta länge på återbetalningar från SAS och Lufthansa.
 

Stockholm

Medlem
Insåg att jag inte återkopplat :oops:
Kontaktade återigen norwegian och frågade om det ev skulle kunna vara möjligt att claima pengarna!
Döm om min förvåning när det visade sig att det gick! :)
Fick t o m hjälp av servicecentret att gå igenom hela vägen på webben... de bad mig vänta och kolla att de fick in min "begäran om återbetalning".
Kort därpå fick jag bekräftat att begäran godkändes.
Två dagar senare hade jag även fått in slantarna på kortet! :D
En eloge till norwegian! Grymt bra! Uppskattat!
Hoppas de reder ut krisen... för jag kommer boka de igen!
 
Toppen