Senaste nytt

Återbetalning av hyrbil Avis - förbetald bokning via SAS Eurobonus?

Maja

Medlem
Är det någon som har avokat en förbetald hyrbil hos Avis?

Jag har en bokning liggandes för uthämtning 30 juni i San Francisco. Med tanke på att UD idag förlängde att alla icke nödvändiga resor är inställda tom 15 juli så är det 100% säkert att resan ej blir av. (Nej, vi hade ingen tanke på att genomföra den under rådande omständigheter ändå), så frågan är nu bara hur vi får tillbaka pengarna för vår förbetalda bil?

Enligt bokningsvillkoren så verkar det vara en avgift för avbokning. Ville mest bara kolla läget om ni har någon erfarenhet kring detta eller om jag bara får bita i det sura äpplet och acceptera kostnaden.
 

Maja

Medlem
Kan uppdatera att jag har fått bekräftelse på att hela summan kommer återbetalas till mitt kreditkort inom 7-14 arbetsdagar. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar.
 
Glöm inte av att kika så att det verkligen sker också.
Jag bokade av en hyrbil på CDG 15/3-20, var tvungen att ringa förra veckan för att verkligen få utbetalning.
Dåligt.
 

LPC123

Medlem
Hade en bokning samma dag och ort som dig vi hade också betalt den men bokade av. Alla pengar tillbaka inom 4 dagar.
 

Bridgeman

Medlem
Hade en förbetald bokning med SIXT i USA nu i juni. Avbokade denna fick en del slantar tillbaka resten 221 $ i vouchers som tyvärr INTE gäller i Sverige. Samt att den var personlig. :(
 
Toppen