Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

Mejlade Guldsupporten och frågade om loungen på Landvetter och fick svar:

"Vi har i dagsläget ingen information om exakt när loungen i Göteborg kommer att öppna upp igen, det senaste vi fått veta är att det planerats till våren 2022 men att det är något som kan komma att ändras till antingen tidigare eller senare beroende på hur läget ser ut gällande restriktioner och liknande."

För en gång skull har en form av kundtjänst ett korrekt svar; de vet inte.

 
Undrar vilka restriktioner dom menar för i Sverige finns det väl inga?
Just den formuleringen ser jag inte som konstig. Internationella restriktioner påverkar passagerarunderlag vilket i sin tur är avgörande för loungens öppning. Att spå i framtida passagerarunderlag är svårt eftersom länder oväntat ändrar sina restriktioner och de vet därför inte när den kommer öppna.
 

Andreas.Net

Medlem
Någon nämnde att Lufthansas kontrakt med Vinga lounge skulle löpa ut den sista oktober och spekulerade om SAS loungen kanske skulle öppna första november. Det verkar ju inte direkt som att detta är så troligt baserat på svaret ovan från kundtjänst.
 

Moco

Medlem
Någon nämnde att Lufthansas kontrakt med Vinga lounge skulle löpa ut den sista oktober och spekulerade om SAS loungen kanske skulle öppna första november. Det verkar ju inte direkt som att detta är så troligt baserat på svaret ovan från kundtjänst.

Det finns många sätt att få inträde till denna lounge; Priority Pass, lösa inträde cash osv.... Det är dock ingen lounge att längta till. Lugnt och skönt är det inte, och enkelt kan man säga att allt de har är sprit, juice och knäckebröd, och det är nära samma osköna vårdcentralskänsla som i Arlanda-loungen. Sett till att betala för det så är det frågan om det inte är trevligare för familjen att sitta i någon av de andra bespisningsalternativen, om det inte är kopiösa mängder billigt dunkvin eller brunsprit, som förmodligen kvalar in som teknisk sprit om det behöver hårdras, som ska drickas, men det kanske inte är att rekommendera ändå. Skulle jag råka vara där på avresedagen så kan jag gästa in en av er för att dela den fantastiska upplevelsen :D och om inte så kanske det t o m finns någon annan vänlig BC-are som kan gästa in er, för det är inte värt att betala dyra pengar för.
 

Davvelavve

Medlem
Det finns många sätt att få inträde till denna lounge; Priority Pass, lösa inträde cash osv.... Det är dock ingen lounge att längta till. Lugnt och skönt är det inte, och enkelt kan man säga att allt de har är sprit, juice och knäckebröd, och det är nära samma osköna vårdcentralskänsla som i Arlanda-loungen. Sett till att betala för det så är det frågan om det inte är trevligare för familjen att sitta i någon av de andra bespisningsalternativen, om det inte är kopiösa mängder billigt dunkvin eller brunsprit, som förmodligen kvalar in som teknisk sprit om det behöver hårdras, som ska drickas, men det kanske inte är att rekommendera ändå. Skulle jag råka vara där på avresedagen så kan jag gästa in en av er för att dela den fantastiska upplevelsen :D och om inte så kanske det t o m finns någon annan vänlig BC-are som kan gästa in er, för det är inte värt att betala dyra pengar för.
Håller inte med dig, senast jag åt lunch i vinga hade dom kyckling och en hel del annat att välja på. Gin, jäger, Rom m.m och öl på flaska. Älskar utsikten och personalen är trevlig där. Föredrar vinga framför sas lounge alla dar i veckan.
 

Moco

Medlem
Håller inte med dig, senast jag åt lunch i vinga hade dom kyckling och en hel del annat att välja på. Gin, jäger, Rom m.m och öl på flaska. Älskar utsikten och personalen är trevlig där. Föredrar vinga framför sas lounge alla dar i veckan.

Haha, Jäger är ju brunsprit. Men OK :D Agree to disagree. Jag kanske lät hård. Visst är det bra att alternativet finns och att andra bolag varit pragmatiska och hittat ett alternativ till SAS som inte mäktar med att leverera. Jag skulle dock varken längta till den, välja den över den andra, eller betala för att gå in där. Min "minirecension" avsåg utbud och miljö (utsikten är det heller inget fel på), inte personalen som säkert är bra - om än underbemannad.
 
Toppen