Senaste nytt

Ännu en 100% Hilton poängkampanj med ny limit året ut

Renato

Medlem
För att ge dig lite mer fördjupande känsla av hur poängvärdet ligger till vid olika hotellvistelser, så har du här är mina hiltonvistelser 2020:

Visa bifogad bild 114193

Rent generellt kan man säga att alla ställen som har ett poängvärde om 0,004+ bör du använda poäng för, vid nyttjande av fifth night free. Sedan kan man, och bör såklart, räkna in poängintjäningen. På bilden ovan är fifth night free inte applicerad på någon uträkning.

Dock värt att observera: Jag tjänar in poäng på andra sätt än att köpa hiltonpoäng, så bortse från mitt val av att välja revenue/award - då det finns mer komplexa långsiktiga uträkningar bakom det ;) F.ö uträkningen av poängintjäning är baserad på att jag är HHD, så den kanske inte stämmer överens med vad du skulle få.

Hej Tonton, wow måste jag säga. När jag läste och läste så insåg jag bara mer att jag har inte den nivån av kunskap men lärde mig mycket av dig. Du vet vart skåpet ska stå. Tack!

Jo jag tänkte också på att kan bli dyrt då ska jag kolla runt dom hotellen jag vill bo på och se över priset samt poäng priset.

Drömmen är att jag vill bo på hilton i Maldiverna, då är tanken att jag skulle köpa poäng och spara. Sen tänkte jag konvertera några miljoner Amex MR poäng där också tycker jag kursen inte är wow så jag väntar.

Tack igen. :)
 

Tonton

Medlem
Drömmen är att jag vill bo på hilton i Maldiverna, då är tanken att jag skulle köpa poäng och spara.

Just Conrad Maldiverna är nog det ställe där det alltid lönar sig att köpa poäng för att bo är.

Jag tog fem random nätter i februari (9-13 feb 2021) som ett exempel.

Totalt för fem nätter, inklusive skatter, så blir kostnaden 4 125,4 USD, eller om man så vill, 825,28 USD/natt.
Vill man istället betala med poäng, så skulle det kosta 380 000 poäng, eller om man så vill, 76 000 poäng/natt.

Vad kostar det då att införskaffa sig 380 000 poäng med nuvarande kampanjen? Jo, 1 900 USD (380 000 x 0,005).

Skillnaden är alltså:
4 125,4 USD - boka för pengar
1 900,0 USD - boka för poäng (54% rabatt)

Däremot, om man vill krångla till det lite, så bör vi också räkna in poängen man tjänar på att boka för pengar. I detta fallet, om vi utgår från att du HHG, så skulle du tjäna 74257,2 Hiltonpoäng, vilket vi detta exempel värderar till 371 USD. Således minskar skillnaden mellan en bokningarna lite, men fortfarande så har du en besparing på 1854,4 USD, eller om man så vill 16 360 SEK, när du bokar en vistelse med köpta poäng, gentemot att boka för pengar.

Det jag vill ha sagt - ska du boka Conrad Maldiverna - tveka inte att köpa poäng! Se bara till att boka snart isf. Man vet aldrig när poängpriserna ändras, och när de väl ändras så är det alltid en devalvering för oss kunder ;)
 

Renato

Medlem
Just Conrad Maldiverna är nog det ställe där det alltid lönar sig att köpa poäng för att bo är.

Jag tog fem random nätter i februari (9-13 feb 2021) som ett exempel.

Totalt för fem nätter, inklusive skatter, så blir kostnaden 4 125,4 USD, eller om man så vill, 825,28 USD/natt.
Vill man istället betala med poäng, så skulle det kosta 380 000 poäng, eller om man så vill, 76 000 poäng/natt.

Vad kostar det då att införskaffa sig 380 000 poäng med nuvarande kampanjen? Jo, 1 900 USD (380 000 x 0,005).

Skillnaden är alltså:
4 125,4 USD - boka för pengar
1 900,0 USD - boka för poäng (54% rabatt)

Däremot, om man vill krångla till det lite, så bör vi också räkna in poängen man tjänar på att boka för pengar. I detta fallet, om vi utgår från att du HHG, så skulle du tjäna 74257,2 Hiltonpoäng, vilket vi detta exempel värderar till 371 USD. Således minskar skillnaden mellan en bokningarna lite, men fortfarande så har du en besparing på 1854,4 USD, eller om man så vill 16 360 SEK, när du bokar en vistelse med köpta poäng, gentemot att boka för pengar.

Det jag vill ha sagt - ska du boka Conrad Maldiverna - tveka inte att köpa poäng! Se bara till att boka snart isf. Man vet aldrig när poängpriserna ändras, och när de väl ändras så är det alltid en devalvering för oss kunder ;)

Fint upplagd. Bästa!

Okej det är så pass, ja men abslout att jag ska köpa poäng, ingen snack om saken.

Dock var planen att jag skulle åka slutet av nästa år eller början av 2021, men tror du det är smart att hålla på poängen, något som är en nackdel?

Sen märkte jag att jag har ytterligare 100k på mitt konto redan så det var ju sweet, då blir det lite billigare.

Sen ang "fifth night free" tanken är ju tanken att vi ska bo där 10 nätter. Betyder det att jag betalar för 8 nätter med poäng i detta fall va?

I din bokningen, vad är det för rum? Ingår det all inklusive i det rummet, jag har aldrig varit i Maldiverna, men känns som att maten måste ingå för att underlätta hela processen. Har du bott på Conrad tidigare?



Tack igen :)
 
Last edited:

Renato

Medlem
Just Conrad Maldiverna är nog det ställe där det alltid lönar sig att köpa poäng för att bo är.

Jag tog fem random nätter i februari (9-13 feb 2021) som ett exempel.

Totalt för fem nätter, inklusive skatter, så blir kostnaden 4 125,4 USD, eller om man så vill, 825,28 USD/natt.
Vill man istället betala med poäng, så skulle det kosta 380 000 poäng, eller om man så vill, 76 000 poäng/natt.

Vad kostar det då att införskaffa sig 380 000 poäng med nuvarande kampanjen? Jo, 1 900 USD (380 000 x 0,005).

Skillnaden är alltså:
4 125,4 USD - boka för pengar
1 900,0 USD - boka för poäng (54% rabatt)

Däremot, om man vill krångla till det lite, så bör vi också räkna in poängen man tjänar på att boka för pengar. I detta fallet, om vi utgår från att du HHG, så skulle du tjäna 74257,2 Hiltonpoäng, vilket vi detta exempel värderar till 371 USD. Således minskar skillnaden mellan en bokningarna lite, men fortfarande så har du en besparing på 1854,4 USD, eller om man så vill 16 360 SEK, när du bokar en vistelse med köpta poäng, gentemot att boka för pengar.

Det jag vill ha sagt - ska du boka Conrad Maldiverna - tveka inte att köpa poäng! Se bara till att boka snart isf. Man vet aldrig när poängpriserna ändras, och när de väl ändras så är det alltid en devalvering för oss kunder ;)


Varför jag drar ut på resan är för att jag vet inte hur det kommer bli med samhälls situationen och jag har en rädd fru plus ett spädbarn :)
 

palmen

Moderator
Fint upplagd. Bästa!

Okej det är så pass, ja men abslout att jag ska köpa poäng, ingen snack om saken.

Dock var planen att jag skulle åka slutet av nästa år eller början av 2021, men tror du det är smart att hålla på poängen, något som är en nackdel?

Sen märkte jag att jag har ytterligare 100k på mitt konto redan så det var ju sweet, då blir det lite billigare.

Sen ang "fifth night free" tanken är ju tanken att vi ska bo där 10 nätter. Betyder det att jag betalar för 8 nätter med poäng i detta fall va?

I din bokningen, vad är det för rum? Ingår det all inklusive i det rummet, jag har aldrig varit i Maldiverna, men känns som att maten måste ingå för att underlätta hela processen. Har du bott på Conrad tidigare?



Tack igen :)
Jag föreslår att du läser följande reserapport om Conrad Maldiverna. Om du tror att det ingår massa saker i detta pris så kommer du att få en chock. Bara transport till resorten går på omkring 5000 sek per person med sjöplan. Ett tips är att inte titta priset på notan när ni ätit och druckit, lättare att förtränga då...
https://www.businessclass.se/forum/...ebruari-conrad-rangali-med-hiltonpoäng.37698/
 

Renato

Medlem
Jag föreslår att du läser följande reserapport om Conrad Maldiverna. Om du tror att det ingår massa saker i detta pris så kommer du att få en chock. Bara transport till resorten går på omkring 5000 sek per person med sjöplan. Ett tips är att inte titta priset på notan när ni ätit och druckit, lättare att förtränga då...
https://www.businessclass.se/forum/...ebruari-conrad-rangali-med-hiltonpoäng.37698/

Haha "ingår massa saker" inget jag tror utan mer en fråga men jag undrade mer om det alternativet fanns. :)

Jag förstår att allt är dyrt och det kommer kosta men så länge man har ett hum om vart man landar. Det positiva var att när jag la till barnet så förändrades inte priset

Sen är min tanke att detta är något jag måste bara göra. Har rest runt öst Afrika och besökt öar men inte i denna klass. Detta är mest för att göra frugan glad jag personligen är inte en resort kille.

Tack ska läsa länken.
 

Kimmen00

Medlem
Haha "ingår massa saker" inget jag tror utan mer en fråga men jag undrade mer om det alternativet fanns. :)

Jag förstår att allt är dyrt och det kommer kosta men så länge man har ett hum om vart man landar. Det positiva var att när jag la till barnet så förändrades inte priset

Sen är min tanke att detta är något jag måste bara göra. Har rest runt öst Afrika och besökt öar men inte i denna klass. Detta är mest för att göra frugan glad jag personligen är inte en resort kille.

Tack ska läsa länken.

Räkna med en middag 300-500 dollar minst. Så blir du inte chockad..
 

palmen

Moderator
Tack. Finns det alternativet att man kan.köpa till halv pensionat eller all inklusive på en sådan resort? :)
Jag föreslår att du går in på Hiltons hemisda och väljer conrad maldiverna och gör en provbokning så ser du precis vad du kan boka och vad som erbjuds och vad det kostar. Kan vara bra att veta också att ska du boka med poäng så är det oftast bara "standard villa" som kan bokas till det billiga priset, vill du ha en over water villa brukar det vara någon tusenlapp extra per natt också.
 

sembl

Medlem
Tack. Finns det alternativet att man kan.köpa till halv pensionat eller all inklusive på en sådan resort? :)

Pa Conrad kostar allt extra. Det finns rumspriser med frukost som kan vara ett alternativ for att halla kostnaden intakt. Bara min frus cola light rakning efter 5 natter var runt 2000 sek. Tror det var 2 om dagen i snitt da hon inte dricker kaffe. Som Diamond hade vi en hel del gratis men notan hamnade anda pa 45k sek med transport for 5 natter plus tva utflykter for att simma med valhaj.

Det billigaste vi at var nog den maldiviska aftonen. Tror det var ca 1500 per pers utan dricka.

Hade vi betalat for rum med sa hade det varit klart ovart att aka dit. Med poang sa kandes det iaf inte som att man blev ranad vid vagkanten.
 
Toppen