Senaste nytt

Ängelholms flygplats läggs ned

Alf

Medlem
Det blir lite OT, därför hänvisar jag till nedanstående tråd för forsatta diskussioner om SAS svävartrafik. För den som vill ha lite nostalgi när SAS hade en business klass inom Europa som var värd namnet så föreslår jag en läsning av nedanstående tråd. I det fallet var det mycket bättre förr, vilket jag står för, trots att jag brukar få påhopp av de yngre medlemmarna på forumet när jag framför detta. Jag tror dock att de yngre även idag måste medge att mycket var bättre förr mot vad vi har det nu i Corona tider.

https://www.businessclass.se/forum/...vävare-katamaraner-malmö-kastrup.10994/page-3
 

intuition

Medlem
...
Om nu AGH inte slulle klara sig, så kanske en helikoptertransfer från Helsingborg till CPH kunde göra det?!
(Självklart med kontrakt med olika flygbolag som det var förr)

Själva helikopterplattan i Helsingborg (JHE) finns ev kvar?
Google Maps

Men terminalen är en trafikskola och hela området håller på att bli bostadsområde dessutom...
 

Xilan

Medlem
Avgångarna är fortfarande tillgängliga på SAS hemsida från 15/6. Vågar man boka tur och retur-flyg ARN-AGH i juli månad tro? Tycker infon är lite luddig, står till och med glatt skrivet på deras hemsida 2/6 att SAS och Amapola börjar flyga.

Flygtrafik igen från den 15 juni på Ängelholm Helsingborg Airport - Ängelholms-Helsingborg Airport
Stod det inte i första infon att flygplatsen kommer läggas ner men att man håller öppet över sommaren?
Det var ju innan två bolag aviserade att man började flyga. Skulle tro att sista ordet inte är sagt i frågan.
Och ja, jag skulle definitivt våga boka en resa i juli likt den du beskriver.
 

mha321

Medlem
Spontant känns det ändå rimligare att subventionera flygplatsen i sig än att subventionera bolagen för att flyga dit. Om det går att flyga dit på kommersiella villkor, så kan ju flygplatsen i större del räknas som infrastruktur.
 

Valley

Medlem
Svänger fort (när man leker med skattemedel) ibland. Då heter det väl samhällsekonomiskt försvarbart, vilket det mycket väl kan vara.

Men vilken målgrupp satsar man på? De som enbart skall till Stockholm?
 
Toppen