Ändringar i Radisson Rewards fr.o.m. juni 2021

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Radisson Rewards' startet af ekf, 7 April 2021.

1. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som misstänkt med tanke på den uppdaterade appen samt de "försvunna" bokningarna från den svenska hemsidan så är det "enhancements" på gång...

Fick följande mail inatt:

"Vi introducerar några spännande ändringar för att kunna ge dig en mer lokalanpassad upplevelse. Med början denna månad kommer Radisson Hotels och RadissonHotels.com att ge dig tillgång till de senaste destinationerna och den bästa bokningsupplevelsen för dina framtida hotellvistelser i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen.

Radisson Hotels Americas, med den nya webbplatsen RadissonHotelsAmericas.com, inriktar sig på hotell i USA, Kanada, Latinamerika och Karibien.

I juni kommer Radisson Rewards att fortsätta att belöna dig. Vi kommer att lansera Radisson Rewards Americas för att belöna våra medlemmar som vistas på våra hotell i Nord- och Sydamerika.

Håll dessutom ögonen öppna för nästa meddelande i april, med mer information om hur du kan få ut det mesta av ditt medlemskap!

VAR BÖR JAG BOKA MINA HOTELLVISTELSER?
    Fortsätt boka dina vistelser på hundratals hotell i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen på RadissonHotels.com. Se dessutom till att hämta Radisson Hotels nya mobilapp, så att du kan hålla kontakten med oss när du är på språng. Hämta nu.

Om du tänker boka ett hotell i Nord- eller Sydamerika, kan du gå till RadissonHotelsAmericas.com eller hämta den nyligen uppdaterade mobilappen för Radisson Hotels Americas här.

FÖRÄNDRAS NÅGON DEL AV MITT MEDLEMSKAP I RADISSON REWARDS?
    Inte idag! I juni fortsätter du att vara medlem i Radisson Rewards. Därför förblir ditt medlemsnummer, dina förmåner och ditt poängsaldo oförändrade. Du fortsätter att som vanligt kunna tjäna poäng och lösa in dem mot belöningar på våra hotell i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien-Stillahavsregionen.

Du måste dock vidta ytterligare åtgärder för att tjäna och lösa in poäng på hotell i USA, Kanada, Latinamerika och Karibien. Mer information om detta följer inom kort."

Dbodenfo og Fredrik synes godt om dette.
  2. Fredrik

Fredrik Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick samma mail. För mig personligen är det inte någon skillnad och jag har haft uppfattningen att Radisson generellt haft rätt dåliga hotell i Nordamerika men jag blir lite nyfiken på vad som är tänkt att hända.

Det känns onekligen som en försäljning är på gång.

fcx, ekf, Berglund og 2 andre synes godt om dette.
  3. jerixon

jerixon Medlem

By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Blir att boka upp lite för sommaren även om det är i Europa.
    Känns som ett sjunkande skepp Radisson men helt OK då jag ändå tänkt lämna kedjan inom kort och byter troligtvis till Best Western som 3e program =)

Dbodenfo synes godt om dette.
  4. jerixon

jerixon Medlem

By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Å andra sidan så är mina USA bokningar loggade per auto på den nya amerikanska sidan.
    Så de har varje fall inte försvunit helt :p

5. Jonas F

Jonas F Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LoyaltyLobby har ju haft några artiklar i ämnet där de menar att spliten beror på amerikanska och kinesiska lagar om hur personuppgifter används bland annat.

Radisson Rewards Program Splits Into Two In June 2021 - LoyaltyLobby

Radisson Splits Americas From Rest Of The World To RadissonHotelsAmericas.com - LoyaltyLobby

Rörigt verkar det bli hur som helst. Jag får se om Radisson får fortsätta vara mitt huvudprogram. Det som har varit fördelen har ju varit tillgången till hotell i åtminstone några fler städer i Sverige än exempelvis Hilton när man vill samla status på en internationell kedja. Men det kanske är dags att se sig om efter andra alternativ.

Tveket og jerixon synes godt om dette.
  6. erc

erc Medlem

By:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Två viktiga detaljer:

Statusmatchning mellan programmen: Yes, simply join the Radisson Rewards Americas program and call Member Services before your stay to request a status match for Silver, Gold, or Platinum tiers.

Poängöverföring mellan programmen: Yes, you will have the opportunity to transfer your points at a 1:1 ratio between programs (for free!) using our new Global Points Transfer process launching in June.

ekf synes godt om dette.
  7. jerixon

jerixon Medlem

By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer ju inte riktigt ännu då, eftersom jag redan har profil, status, bokningar och poäng när jag loggar in på amerikanska sidan......

8. Jonas F

Jonas F Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har kanske inte tryckt på avstängningsknappen på den ihopkopplande servern ännu. Vi får väl se vad som händer framåt sommaren hur mycket de lyckas krångla till det här.

Tveket, Dbodenfo og jerixon synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!