Senaste nytt

Ändring/Avboknkng av resa bokad med Avios?

Bryant

Medlem
En fråga till er som är insatta i detta program.

När jag letat runt efter regler och kostnader kring avbokning av award så har jag hittat följande.

Avbokningskostnad är 55$ och aviosen återförs till kontot.
Ändring av awardresa kostar 25$.

Men, har jag hittat rätt info och är det så det fungerar?
Är det kostnad per biljett eller bokning?

Är bortskämd med Eurobonus fria avbokning :).

Tack.
 

Dr. Miles

Expert
En fråga till er som är insatta i detta program.

När jag letat runt efter regler och kostnader kring avbokning av award så har jag hittat följande.

Avbokningskostnad är 55$ och aviosen återförs till kontot.
Ändring av awardresa kostar 25$.

Men, har jag hittat rätt info och är det så det fungerar?
Är det kostnad per biljett eller bokning?

Är bortskämd med Eurobonus fria avbokning :).

Tack.
Det står här: http://www.britishairways.com/sv-se/executive-club/spending-avios/booking-and-service-fees

Det kostar 350 SEK per person vid avbokning* eller ändring.
*Om summan av betalda skatter&avgifter är lägre än 350 SEK, behöver du inte att betala någon avgift vid avbokning.

Kod:
Country    Booking over the phone with BA    Booking onba.com    Date/time changes    Cancellation/Avios redeposit    Additional Service Centre fee for date/time changes, cancellation and Avios redeposit
Sweden    SEK160    no charge    SEK350    SEK350    SEK160
 

Bryant

Medlem
Det står här: http://www.britishairways.com/sv-se/executive-club/spending-avios/booking-and-service-fees

Det kostar 350 SEK per person vid avbokning* eller ändring.
*Om summan av betalda skatter&avgifter är lägre än 350 SEK, behöver du inte att betala någon avgift vid avbokning.

Kod:
Country    Booking over the phone with BA    Booking onba.com    Date/time changes    Cancellation/Avios redeposit    Additional Service Centre fee for date/time changes, cancellation and Avios redeposit
Sweden    SEK160    no charge    SEK350    SEK350    SEK160

Stort Tack doktorn! Då hittade jag rätt. Departure är från Latinamerika/Karibien.

Då återstår bara frågan om det är per bokning eller per person? (Borde vara per person)
 

Dr. Miles

Expert
Stort Tack doktorn! Då hittade jag rätt. Departure är från Latinamerika/Karibien.
Varifrån bonusresan börjar är inte väsentligt om jag har förstått rätt. Om du är registrerad medlem i Sverige och du har använt dina avios, gäller tabellen för Sverige.

Då återstår bara frågan om det är per bokning eller per person? (Borde vara per person)
@Dr. Miles säger ju per person, eller menar du att du vill hitta någon annanstans att verifiera det? :)
Det finns utrymme för tolkning.
Det kan vara så att första personens avgift är 350 SEK men från andra personen i samma bokning är 160 SEK per person.
Jag tror att @Homer vet mer om detta.
British Airways skrev:
Additional Service Centre fee for date/time changes, cancellation and Avios redeposit
 

EBGGOT

Medlem
bumpar denna tråden - vad är deadline för avbokning av resa med avios?
SAS har inga roliga priser så tänkte bränna av mina sista avios men samtidigt vill jag inte låsa mig och 350kr är ju helt ok som avbokning fee ...
 

Dr. Miles

Expert
bumpar denna tråden - vad är deadline för avbokning av resa med avios?
SAS har inga roliga priser så tänkte bränna av mina sista avios men samtidigt vill jag inte låsa mig och 350kr är ju helt ok som avbokning fee ...
Fram till 24 timmar före avgång av första flighten enligt Terms & Conditions.

BA.com skrev:
17. Cancellation of Rewards

17.1. A fee as specified online at ba.com will be charged if flight bookings for Reward travel are cancelled by the Member prior to departure. Provided a cancellation is made more than 24 hours prior to the scheduled departure of the first flight in the Reward itinerary the Avios Points charged for the Reward will be re-credited to the Member's account. Avios will not be refunded for partially flown bookings.

17.2. If flight bookings for Reward travel on British Airways or on flights operated by an Airline Partner are cancelled by the Member within 24 hours of departure, Avios Points in respect of the Reward will not be re-credited to the member. In the event you are prevented from travelling by an Event Beyond Your Control we will refund your Avios Points provided you have an unused Reward, have informed British Airways promptly, provided evidence of the event if requested to do so and paid the applicable fee specified on ba.com.
 

EBGGOT

Medlem
OT: Hur långtid tar det innan man får bekräftelse över mail? Gjort 2 bokningar och det har snart gått 1h och inget på mailen ...
Hittar heller inte något under "manage my bookings" ... men poäng är dragna och jag såg bokningsnummer när jag gjorde dem ...
 

Senator

Moderator
OT: Hur långtid tar det innan man får bekräftelse över mail? Gjort 2 bokningar och det har snart gått 1h och inget på mailen ...
Hittar heller inte något under "manage my bookings" ... men poäng är dragna och jag såg bokningsnummer när jag gjorde dem ...

Senast tog den 4 dagar innan min resa biljetterades...
 
Toppen