Senaste nytt

Ändra award-bokning till 2022 - går det att boka så långt fram?

Volatyle

Medlem
Hej,

Jag har sedan ett tag tillbaka bokat en resa till Kiev i slutet på Augusti i år med en 2-4-1 Amex voucher, som kommer löpa ut i Mars 2021.

Börjar mer och mer känna att det känns alltför svajigt mtp rådande omständigheter och börjar få känslan av att detta inte på långa vägar är i sin ordning på sensommaren. Visst räknar jag med milda restriktioner i säkert flera år framöver, men just nu vet jag inte ens om vi själva kommer vara vaccinerade vid tidpunkten och då börjar det kännas läge att flytta fram resan.

Mtp resmålet är ju vår/sommar/sensommar att föredra, så jag tittade lite på United för att se hur det ser ut 2022 istället. Där tog det stopp, så långt fram var inte ens sökbart.

Vilket föranleder frågan, är begränsningen hos United, eller kan jag på andra sätt söka resor extremt långt fram i tiden om jag t.ex vill ändra mina datum? Måste ju ha tagit beslutet innan April i år...

Vol
 

palmen

Moderator
United har gräns på 330 dagar. Air Canada kan du söka ett år fram i tiden (inga släpper tidigare än så).
 

Volatyle

Medlem
Darn it. Och jag får inte ens lov att ändra datum (utan att byta resmål) om vouchern har gått ut antar jag? Dvs, jag kan inte vänta till början av Aug och då boka om till t.ex April 2022?
 

palmen

Moderator
Darn it. Och jag får inte ens lov att ändra datum (utan att byta resmål) om vouchern har gått ut antar jag? Dvs, jag kan inte vänta till början av Aug och då boka om till t.ex April 2022?
Jo det får du med nya regler. Läs SAS FAQ på deras sida så ser du att det finns info om att du får boka om så länge du inte ändrar destination eller avreseort.
 

Volatyle

Medlem
Jo det får du med nya regler. Läs SAS FAQ på deras sida så ser du att det finns info om att du får boka om så länge du inte ändrar destination eller avreseort.

Ofasen - och detta gäller även om poängen jag också använt har expirerat? (dom är ju förbrukade nu då bokningen ligger)
Kollar FAQ nu... Tack!
 

Volatyle

Medlem
Och där cancellerade Swiss och LH hela klabbet! Ingen information alls om varför såklart, men intressant i sammanhanget att detta är en resa "relativt" långt bort, dvs man ser tydligen inte mitten Augusti som särskilt troligt att resa alls...Om det nu inte är så att dom helt enkelt bara wipar awardresor för att dom inte genererar intäkter i ett ansträngt läge?

Tillbaka på ruta 0 alltså, och nu gäckar då återigen sista mars som datum då min 2-4-1 går ut som nu återförs till mig... Känns ju inte jättemotiverande att försöka hitta en ny bokning då känslan är att den kommer ha precis samma öde.

Vol
 

Senator

Moderator
Och där cancellerade Swiss och LH hela klabbet! Ingen information alls om varför såklart, men intressant i sammanhanget att detta är en resa "relativt" långt bort, dvs man ser tydligen inte mitten Augusti som särskilt troligt att resa alls...Om det nu inte är så att dom helt enkelt bara wipar awardresor för att dom inte genererar intäkter i ett ansträngt läge?

Tillbaka på ruta 0 alltså, och nu gäckar då återigen sista mars som datum då min 2-4-1 går ut som nu återförs till mig... Känns ju inte jättemotiverande att försöka hitta en ny bokning då känslan är att den kommer ha precis samma öde.

Vol

Lufthansagruppen har gjort relativt stora ändringar i tidtabellen för S21 (slutet av mars till slutet av oktober). Vad jag tyckte vår egen Berlinkorrespondent @NyfikenGrau skrev så talar vi om 30% reduktion i produktionen. Så det handlar inte om bonusplatser, det handlar om anpassa hela produktionen.

Du får leta vidare helt enkelt.
 
Toppen