Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Fick precis ett mail från revolut (utformat som ett klassiskt phising-mail, men troligen legit) om att komplettera kundinformation. Tänkte vara smart och inte klicka på länken, men ser nu att det inte går att uppge den här informationen, varken i appen eller på webben. Det jag ska komplettera är i avsnittet "Kontosyfte". Är jag blind? Eller är det upplagt så att KYC informationen finns helt separerad från appen, så man måste klicka deras tracking-länk?!

Det har jag också fått och har kommit fram till samma sak, dvs. ingenting.

Jag fick både mejl och en notis från appen. KLickade på notisen och fick då välja mellan 4 olika alternativ om syftet med kontot, sen var det klart.

B9AF2EC4-F59B-4D5E-91FF-76AD69DF25FA.jpeg
 

intuition

Medlem
OK, låt oss nu inte göra en grej av det där.

Jag fick ett mail som hänvisade till "avsnittet kontosyfte" och något sådant kan jag inte hitta i appen eller på webben. Jag trodde att det kanske fanns ett KYC-ställe någonstans där jag kunde se vad jag svarat på olika frågor innan, inklusive under "avsnittet Kontosyfte".
Men Homers och Mattias postningar bekräftade snabbt att det inte var jag som var blind utan det är bara att klicka phising-länken eller vänta på push i appen.
Done and dusted! Ha en trevlig kväll alla!
 
Vet någon hur man migrerar sitt Revolut-konto om man har skaffat ny mobiltelefon? Jag har stoppat in Sim-kortet i den nya mobilen, installerat Revolut, jag klickar på "Logga in", fyller i mitt telefonnummer, anger mitt lösenord och får ett email med en länk som klickar på. I min gamla mobil får jag då en varning att någon håller på att logga in på mitt konto, men den nya mobilen kommer bara tillbaka till Revoluts välkomstskärm där man kan välja mellan att skapa konto eller logga in igen. Vet någon hur jag går vidare?
 

M.K

Medlem
Någon som skaffat Revolut bank och ser någon skillnad från vanliga appen? Jag har mottagit ett antal meddelanden om bank men inte tackat ja än.
 
  • Gilla
Reactions: hco

ekf

Medlem
Någon som skaffat Revolut bank och ser någon skillnad från vanliga appen? Jag har mottagit ett antal meddelanden om bank men inte tackat ja än.
Är det någon som helst skillnad? Jag fick för mig att enda skillnaden är att pengarna bor hos banken och auto-flyttas till/från e-money-företaget.
Jag har också fått en hög meddelanden, men valt att inte göra något ännu då mitt saldo ändå är 0 :)
 
Toppen