Senaste nytt

Första turen i business

Davvelavve

Medlem
Hur som helst, på något vänster lyckades jag hitta GOT-ZRH-SIN-BKK istället för ursprungliga CPH-ZRH-HKG-BKK där det långa benet blev avbokat (tumme ner Swiss).

I princip alla bolag ex-EU har ställt in sina flyg till HKG, några ruttar via BKK istället.
Detta då besättningarna tvingas till karantän om de måste lämna flygmaskinen. därav flyger tex KLM AMS-BKK med besättning 1, besättning 2 flyger BKK-HKG-BKK med vändande flyg
Stämmer bra. Swiss hade ställt in veckan innan och hade på känn att de skulle ställa in.
Men de ställde in, bara några dagar innan avgång vilket förvånade mig lite. Det största problemet var att de inte ombokade mig direkt till BKK där det enligt expertflyer fanns platser kvar.
Med andra ord sket dom i min bokning. Det var jag själv som hittade platser via Singapore. Löste ju sig men man var ju inte jätteglad de dagarna ;)
 

henke12

Medlem
Stämmer bra. Swiss hade ställt in veckan innan och hade på känn att de skulle ställa in.
Men de ställde in, bara några dagar innan avgång vilket förvånade mig lite. Det största problemet var att de inte ombokade mig direkt till BKK där det enligt expertflyer fanns platser kvar.
Med andra ord sket dom i min bokning. Det var jag själv som hittade platser via Singapore. Löste ju sig men man var ju inte jätteglad de dagarna ;)
Trist! Det hade ju varit en väldigt smakfull lösning av Swiss.
Återigen ett exempel att det är lätt att bli styvmoderligt behandlad när det är en awardresa med många bolag.
 

Davvelavve

Medlem
Stämmer bra. Swiss hade ställt in veckan innan och hade på känn att de skulle ställa in.
Men de ställde in, bara några dagar innan avgång vilket förvånade mig lite. Det största problemet var att de inte ombokade mig direkt till BKK där det enligt expertflyer fanns platser kvar.
Med andra ord sket dom i min bokning. Det var jag själv som hittade platser via Singapore. Löste ju sig men man var ju inte jätteglad de dagarna ;)
Uppdatering, efter nästan två år och en stämningsansökan som Swiss nekat men sedan förlorat har jag fått ersättning efter att de ställde in min bonusresa. Hoppas dom bättrat sig sedan dess.
 
Toppen