Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

Och idag kom ändringen. Det blev ARN-OSL-EWR och EWR-OSL-ARN istället för direkt enl. ovan.
Ändring idag för mig också. ARN-ORD och ORD-ARN blev istället via Köpenhamn och kommer fram 5.5 timmar senare, och hemresan kommer hem 6 timmar senare +1dag då den går 22 istället för 16. Vad kan jag begära av SAS? Jag har ingen lust alls att åka via Köpenhamn eller komma fram senare...
 

palmen

Moderator
Ändring idag för mig också. ARN-ORD och ORD-ARN blev istället via Köpenhamn och kommer fram 5.5 timmar senare, och hemresan kommer hem 6 timmar senare +1dag då den går 22 istället för 16. Vad kan jag begära av SAS? Jag har ingen lust alls att åka via Köpenhamn eller komma fram senare...
Avbokning kan du begära eller resa annan dag som passar dig. Om det är mer än 14 dagar till avresa bokar de inte om till andra bolag rent generellt.
 

palmen

Moderator
Tack, det är mer än 14 dagar kvar. Men ombokning till annat SAS flyg och J-klass (om inte I finns) bör m.a.o gå?
Ja, finns det J klass ska de kunna flytta dig dit utan problem, du kommer dock fortsatt ha I som bokningsklass. Jag lyckades även flytta en hemresa från SFO till LAX då det fanns biljetter där ifrån på mina dagar, för mig spelade det mindre roll vilken flygplats jag flyger hem ifrån.
 

Gnopps

Medlem
Ändring idag för mig också. ARN-ORD och ORD-ARN blev istället via Köpenhamn och kommer fram 5.5 timmar senare, och hemresan kommer hem 6 timmar senare +1dag då den går 22 istället för 16. Vad kan jag begära av SAS? Jag har ingen lust alls att åka via Köpenhamn eller komma fram senare...
Som @palmen skriver plus ombokning samma dag.

SAS A340-300 återuppstår ? | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

ekf

Medlem
Har bokat en award CPH-HND t&r längre fram i vår. Kikade för skojs skull på om det dykt upp mer platser idag varpå jag såg att SAS slutat sälja biljetter till båda flighterna :(. Än så länge listas de med A350, men det är väl bara en tidsfråga innan de byter flygplanstyp... Det finns inga awards på närliggande datum alls heller, så kan inte proaktivt boka om själv, suck. Hade ju en så fin plan på rundresa klar, med hotell bokat och klart också.. får väl göra om den om ett tag, men det kräver ju att SAS bokar om först.
Sen så kanske det spelar mindre roll i slutänden ivf, då jag är tveksam till om jag ens får resa in i landet då, ser ju inte så ljust ut nu.
 

Gnopps

Medlem
Någon som vet hur lång tid det kan ta att få biljetter omskrivna?

Vid "lätt" schemaändring då sträckan är oförändrad verkar man få sina biljetter meddetsamma. För tre veckor sedan ändrades min resa i slutet av januari från LAX-CPH till LAX-EWR-CPH men biljetten har inte blivit omskriven än. Då jag kontaktar SAS ber de mig alltid vänta ett par dagar till. Förutom att jag inte kan vara 100% säker på min resa kan jag inte reservera platser eller lägga till andra tjänster på flygen förrän jag fått biljetten.
 

palmen

Moderator
Någon som vet hur lång tid det kan ta att få biljetter omskrivna?

Vid "lätt" schemaändring då sträckan är oförändrad verkar man få sina biljetter meddetsamma. För tre veckor sedan ändrades min resa i slutet av januari från LAX-CPH till LAX-EWR-CPH men biljetten har inte blivit omskriven än. Då jag kontaktar SAS ber de mig alltid vänta ett par dagar till. Förutom att jag inte kan vara 100% säker på min resa kan jag inte reservera platser eller lägga till andra tjänster på flygen förrän jag fått biljetten.
Gick en månad för mig, kontaktade sas igen och fick prata med en person som kunde biljetterna så han löste det på 1 minut. Då var resan bara 2-3 veckor bort. Jag skulle absolut ligga på sas om detta.
 

SK989

Medlem
Gick en månad för mig, kontaktade sas igen och fick prata med en person som kunde biljetterna så han löste det på 1 minut. Då var resan bara 2-3 veckor bort. Jag skulle absolut ligga på sas om detta.
Om SAS bara ändrat datum men i övrigt är flighterna oförändrade, behövs nya biljetter då? Ändringen framgår i min bokning, biljettnummer är oförändrade.
 
Toppen