Senaste nytt

Gissning när Japan öppnar igen? - ANA First ombokad utan avisering = måste ombokas...

Tomas E

Medlem
Känns som öppnandet är långt Borta...

Japan vill se stopp för flyg till landet
Stoppet för nybokningar av biljetter gäller i en månad:

In a stunning move, the transportation ministry Wednesday directed airlines to halt reservations for incoming flights to Japan for one month amid growing fears over the omicron coronavirus variant.

The ministry described the move as "an emergency measure" and said that it will also apply to Japanese nationals. People with existing bookings will still be able to fly into Japan.

The nation's two largest carriers, All Nippon Airways and Japan Airlines, accepted the ministry's request.


Japan tells airlines to halt inbound flight bookings over omicron fears | The Japan Times
Japan Airlines, ANA suspend new reservations for ...
 

Maja

Medlem
Känner att hoppet för min framtida First First i slutet på maj allt mer känns som om det inte kommer bli av. Det är bara att vänta och se och börja lägga upp en alternativ plan.
 

intuition

Medlem
Stoppet för nybokningar av biljetter gäller i en månad:

In a stunning move, the transportation ministry Wednesday directed airlines to halt reservations for incoming flights to Japan for one month amid growing fears over the omicron coronavirus variant.

The ministry described the move as "an emergency measure" and said that it will also apply to Japanese nationals. People with existing bookings will still be able to fly into Japan.

The nation's two largest carriers, All Nippon Airways and Japan Airlines, accepted the ministry's request.


Japan tells airlines to halt inbound flight bookings over omicron fears | The Japan Times
Japan Airlines, ANA suspend new reservations for ...
Jag satt precis och störde mig på den länkade di-artikeln som inte sa ett dugg, och plockade fram länken till NHK som i alla fall berättade lite mer. Sedan bläddare jag vidare i tråden här och såg att du hade citerat/länkat lite bättre material! ^ Tack för det.

Här är NHK länken iaf
Airlines asked to stop booking flights to Japan | NHK WORLD-JAPAN News
 

Johan Gott

Medlem
Jag avbokade min tyvärr. Det är kört så att säga. Får tillbaka voucher och allt i alla fall. Nu är frågan om man ska / kan hitta nått nästa år i First eller? Nån som hittat nått? Bryr mig inte om det är om ett år jag vill bara att en sån first-resa blir av..

Hänger man på låset när de släpps 355 dagar i förväg går det att hitta platser i first och business för en person, ibland (men sällan) 2. Jag bokade förra veckan ANA F LHR-HND tur o retur för resa i november 2022.
 

Remains

Medlem
Har bokat om två gånger, nu senast till slutet på maj. Jag går emot gängse uppfattning här och tror faktiskt det är stora chanser att Japan har öppnat tills dess. Inte så att corona plötsligt försvinner, men till och med Japan lär ha fattat att det är något liv får leva med och förhålla oss till snarare än att stänga ner för evigt.
 

Homer

Medlem
Det går snabbt i hockey...

Less than 24 hours after it was announced, Japan retracted its request for airlines to halt inbound flight bookings Thursday in a rapid reversal of a move that had roiled Japan's citizens and residents abroad and even caught Prime Minister Fumio Kishida and his transport minister off guard.

“The request was made as an emergency measure to prevent (the spread of the omicron coronavirus variant), but it caused confusion among" people affected by the decision, Chief Cabinet Secretary Hirokazu Matsuno said during a news conference.

To make it possible for Japanese nationals to return home, “the transport ministry has withdrawn the request to suspend new reservations of flights to Japan and will give close attention to demand among Japanese" who are currently overseas.

A transport ministry official said the ministry will coordinate with airlines to avoid a concentration of bookings on specific days or during certain time periods, hinting that they may restrict reservations on busy travel days, such as weekends.

The official said the passenger restriction policy is not intended to give priority to Japanese nationals and said that foreign residents of Japan can make reservations to re-enter the country.

Matsuno said that returning foreign residents should be given the same level of consideration for re-entry as Japanese nationals.



Japan quickly reverses course on halt of new reservations for inbound flights | The Japan Times
 

J1981

Medlem
Japan förlänger inreseförbud för utländska medborgare till feb ut. Premiärministern har sagt att japan går på sämsta senariot strategin, och håller stäng tills vidare. Dom har inte börjat med 3e dosen än vilket får mig att tvivla på att dom öppnar innan sommaren. Känns som maj planerna jag har går om intet. Får hoppas på juli....

Japan further extends entry ban until end of Feb.
 

ekf

Medlem
Japan förlänger inreseförbud för utländska medborgare till feb ut. Premiärministern har sagt att japan går på sämsta senariot strategin, och håller stäng tills vidare. Dom har inte börjat med 3e dosen än vilket får mig att tvivla på att dom öppnar innan sommaren. Känns som maj planerna jag har går om intet. Får hoppas på juli....

Japan further extends entry ban until end of Feb.
Skit... jag var pessimistisk inför min majresa innan, det blev ju inte bättre nu :(
 
Toppen