Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Mangostan

Medlem
Hotell: Doubletree Resort by Hilton Hotel Zanzibar -Nungwi
Datum: 23 november 2021 (fem nätter)
Bokat: Queen Garden View (billigaste)
Uppgradering: Queen Ocean View (högsta kategorin vad jag kan se)
Status: HHD

Vin och frukt som välkomstgåva (se bild). Polaren som ej är HH-medlem blev också uppgraderad till Ocean View (jag bokade två rum). Bara varit här en halv dag men allt verkar vara toppenbra. Väldigt trevlig och serviceinriktad personal.
20211123_182942.jpg
 

Rickard_O

Medlem
Hotell: Hilton Millennium Bangkok
Datum: 21 november 2021
Bokat: Panoramic executive suite
Uppgradering: -ll-
Status: HHG

Inte konstigt med tanke på att det bara fanns en kategori ovanför som va slutsåld.

Hotell: Conrad Bangkok
Datum: 23 november 2021
Bokat: Executive suite
Uppgradering: -ll-
Status: HHG

Inte mycket att klaga på, fick det jag betalade för, som va fruktansvärt prisvärt :)
 
Hotell: H Hotel Curio LAX
Datum: November 1 natt
Bokat: Deluxe King
Fick: Deluxe King
Status: HHD

Hotell: Hilton Garden Inn Idaho Falls
Datum: November 1 natt
Bokat: 1 King Bed
Fick: 1 King Bed
Status: HHD

Hotell: Hampton Inn & Suites Casper
Datum: November 1 natt
Bokat: 1 King Bed
Fick: 1 King Bed
Status: HHD

Dålig utdelning får man väl ändå säga, provbokade innan incheckning och det fanns alltid rum för uppgradering. De tackade för man va Diamond allafall
 
Hotell: Hilton Düsseldorf
Datum: 26-27 November
Bokat: King Bed Standard
Fick: King Executive Room
Status: HHG

Loungen stängd så ingen skillnad. Vid incheck sades att "the minibar is on the house" men väl på rummet var minbaren tom. Sovdags så gjorde ingen grej av det. En stay och massa poäng för €80 är bra värde. Och en god frukost som gjorde mig nöjd.
 

sembl

Medlem
Dålig utdelning får man väl ändå säga, provbokade innan incheckning och det fanns alltid rum för uppgradering. De tackade för man va Diamond allafall

Tyvärr så har Hilton blivit riktigt kasst här i USA. För många Diamonds i cornflakes paket tyvärr. Uppgradering består i bästa fall med en vy mot parkeringen istället för mot ett annat hotell. Oavsett om det finns rum eller inte av högre kategorier. Har övergett dem för en annan hotell kedja på H och där har det varit fantastiska uppgraderingar och hotel manager som hör av sig om allt är till belåtenhet vid varje vistelse.

Hoppas de verkligen skärper sig då det inte är värt att vara Diamond i USA som det ser ut nu.
 

Senator

Moderator
Hotell: H Hotel Curio LAX
Datum: November 1 natt
Bokat: Deluxe King
Fick: Deluxe King
Status: HHD

Hotell: Hilton Garden Inn Idaho Falls
Datum: November 1 natt
Bokat: 1 King Bed
Fick: 1 King Bed
Status: HHD

Hotell: Hampton Inn & Suites Casper
Datum: November 1 natt
Bokat: 1 King Bed
Fick: 1 King Bed
Status: HHD

Dålig utdelning får man väl ändå säga, provbokade innan incheckning och det fanns alltid rum för uppgradering. De tackade för man va Diamond allafall

Tyvärr så har Hilton blivit riktigt kasst här i USA. För många Diamonds i cornflakes paket tyvärr. Uppgradering består i bästa fall med en vy mot parkeringen istället för mot ett annat hotell. Oavsett om det finns rum eller inte av högre kategorier. Har övergett dem för en annan hotell kedja på H och där har det varit fantastiska uppgraderingar och hotel manager som hör av sig om allt är till belåtenhet vid varje vistelse.

Hoppas de verkligen skärper sig då det inte är värt att vara Diamond i USA som det ser ut nu.

Intressant nog har det plingat till i inboxen under helgen med inte en men tre uppgraderingar redan för veckan:
1. Måndag: Downtown Toronto från billigaste till Junior Suite
2. Tisdag: SF Union Square från billigaste till Junior Suite
3. Santa Monica: från billigaste till Balcony Suite
Alla Hilton. Denna nya funktionen med uppgradering i förväg funkar i alla fall för min del med råge. Tyvärr kommer jag boka av Union Sq och bo på flygplatsen då första möte blir i San Mateo.
 
Intressant nog har det plingat till i inboxen under helgen med inte en men tre uppgraderingar redan för veckan:
1. Måndag: Downtown Toronto från billigaste till Junior Suite
2. Tisdag: SF Union Square från billigaste till Junior Suite
3. Santa Monica: från billigaste till Balcony Suite
Alla Hilton. Denna nya funktionen med uppgradering i förväg funkar i alla fall för min del med råge. Tyvärr kommer jag boka av Union Sq och bo på flygplatsen då första möte blir i San Mateo.

Blir det Hampton Inn eller nyrenoverade Hilton Suites i Santa Monica ? Är det Hilton får du gärna ge en liten recension om det passar
 

Senator

Moderator
Blir det Hampton Inn eller nyrenoverade Hilton Suites i Santa Monica ? Är det Hilton får du gärna ge en liten recension om det passar

Det blir Hilton. Jag har knappt sätt värre priser runt LAX på onsdag. $700 - $800 per natt. Har ett halvdagsmöte i El Segundo på torsdagen och detta var det "billigaste" jag kunde hitta inom 8-10km från LAX. Funderade på gamla trotjänaren The Beverly Hilton men anländer såpass sent på onsdag från SJC att det var inte värt mödan. Plötsligen är det Bay Area med Hilton runt $130 per natt som framstår som rimligt. Inte för att tala om NYC nästa helg :eek:
 
Toppen