Senaste nytt

SAS återbetalning med massa strul

J1981

Medlem
Plötsligt händer det. Fick ett mail idag att återbetalningsavdelningen sett att det blivit fel och ska ordna misstaget
 

J1981

Medlem
Går lysande här. Fick som sagt mail från SAS 29/6, dom skulle lösa det med amex "imorgon". Kollade med amex nu och dom kan inte se att det inkommit något från sas. Får hänga i sas trevliga telefonkö imorgon igen då....
 

J1981

Medlem
Hoppas det löser sig men du kan väl återkoppla när SAS ”ordnat misstaget” och du fått tillbaka voucher/pengar. :cool:

Kan ju uppdatera denna tråd lite. Tar evigheter att få nått svar. Nu försöker dom dra refunden från mitt kort, men amex som är vettiga låter dom inte göra det eftersom jag inte fått nån refund till mitt kort. Därför säger SAS att dom inte kan göra något mer....
Skickade ett sista ordentligt forumulerat mail till dom, med kontentan att dom måste lösa felen dom gjort.

Finns det något högre instans på SAS jag kan gå än till "travel consultant, cusumer care"?

Om detta inte går vägen, ska jag köra en claim via Amex och SAS mastercard? Eller ska jag gå via arn? Jag vill ju att sas gör rätt för sig.
 

Mr Basic

Medlem
Kan ju uppdatera denna tråd lite. Tar evigheter att få nått svar. Nu försöker dom dra refunden från mitt kort, men amex som är vettiga låter dom inte göra det eftersom jag inte fått nån refund till mitt kort. Därför säger SAS att dom inte kan göra något mer....
Skickade ett sista ordentligt forumulerat mail till dom, med kontentan att dom måste lösa felen dom gjort.

Finns det något högre instans på SAS jag kan gå än till "travel consultant, cusumer care"?

Om detta inte går vägen, ska jag köra en claim via Amex och SAS mastercard? Eller ska jag gå via arn? Jag vill ju att sas gör rätt för sig.
I såna här lägen får jag ibland känslan av att SAS inte ens fattat vari felet ligger…? :rolleyes:
 

J1981

Medlem
Då SAS varit totalt värdelösa i detta ärende så löste det sig tillsist genom att Amex betalade ut pengarna efter jag visat upp kontoutdrag från mitt sas mastercard. SAS har inte ens försökt be få tillbaks pengarna dom skickat fel till amex, och typ gett upp ärendet. Kundservice under all kritik.
 

Mikeswede

Medlem
Då SAS varit totalt värdelösa i detta ärende så löste det sig tillsist genom att Amex betalade ut pengarna efter jag visat upp kontoutdrag från mitt sas mastercard. SAS har inte ens försökt be få tillbaks pengarna dom skickat fel till amex, och typ gett upp ärendet. Kundservice under all kritik.

Polisanmäl SAS . Är ju ren stöld från deras sida. Bedrövligt att dom får hålla på så här. Tyvärr är vi ju många uppbundna (241 ) eller tvingade (dåligt med alternativ till SAS på många orter men något måste snart hända.
 
Polisanmäl SAS . Är ju ren stöld från deras sida. Bedrövligt att dom får hålla på så här. Tyvärr är vi ju många uppbundna (241 ) eller tvingade (dåligt med alternativ till SAS på många orter men något måste snart hända.
Vad är den rena stölden här? Om jag har läst allt rätt så har SAS betalt ut, felaktigt, hela refunden till AMEX. Istället så skulle en del gå till MC. Detta gör att AMEX inte automatiskt kan matcha köp och refund och således inte bokar in refunden på kortet. TS ville ha hjälp av SAS att fixa problemet och det har inte gått jättebra att få den hjälpen. Men stöld kan man kanske inte kalla det om SAS faktiskt betalt tillbaka alla pengar, om än till fel kort.
 
Toppen