Senaste nytt

Pralinerna i SAS Plus

M.K

Medlem
@Scanwing Exakt.

Det går oavsett inte att konkurrera enbart på pris med LCC. Denna kundgrupp snålar och accepterar ofta allt bara för att spara någon krona.

Varför inte göra Plus mer exklusivt? Jag ser inte problemet med två-klass kabin och differentierade koncept. Minus minus och plus plus tiltalar fler målgrupper.

Vi är ändå många som vill flyga med både service och etisk konsumtion av flygresor. Vi betalar dessutom gärna för det.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Det går oavsett inte att konkurrera enbart på pris med LCC. Denna kundgrupp snålar och accepterar ofta allt bara för att spara någon krona.
Är det inte delvis den kundgruppen som också åker plus och accepterar allt om det håller priset nere?

För i ärlighetens namn, hur många åker plus framöver på leisure destinationer om prisskillnaden blir för stor? Nu är det något som de flesta kan unna sig ibland. Vet flera "icke insatta" som tycker plus är superlyxigt och som att flyga första klass.

Frågan är ju vad pralinerna ersätts med eller om de helt tas bort utan ersättning om nu ryktet stämmer.
 

M.K

Medlem
@palmen nja jag är delvis enig i resonemanget. Du glömmer dock en variabel. 1500p vs 100p som lägst utan gold för att försvara status och de fördelar vi faktiskt får med denna.

Du får heller inte glömma att vi är många som ofta väljer LH/Swiss i C om möjligt. Jag är helt säker på att SAS har förlorat säten där. Jag väljer själv dem ibland.
 
@palmen nja jag är delvis enig i resonemanget. Du glömmer dock en variabel. 1500p vs 100p som lägst utan gold för att försvara status och de fördelar vi faktiskt får med denna.

Du får heller inte glömma att vi är många som ofta väljer LH/Swiss i C om möjligt. Jag är helt säker på att SAS har förlorat säten där. Jag väljer själv dem ibland.
"vi är många som ofta väljer LH/Swiss i C" och "Jag väljer själv dem ibland" är lite lätt motsägelsefullt ;)

Jag skulle gärna se att Plus hade blockat mittsäte, de kan få ta bort maten och drickat, det skulle inte störa mig. Men jag är ju mest intresserad av stolen i business också helt enkelt, men det är min högst personliga åsikt.
 

palmen

Moderator
@palmen nja jag är delvis enig i resonemanget. Du glömmer dock en variabel. 1500p vs 100p som lägst utan gold för att försvara status och de fördelar vi faktiskt får med denna.

Du får heller inte glömma att vi är många som ofta väljer LH/Swiss i C om möjligt. Jag är helt säker på att SAS har förlorat säten där. Jag väljer själv dem ibland.
Ja det är absolut en faktor, för typ 1% av resenärerna. Att 75% här inne delvis väljer plus för poängen är inte representativt för övriga resenärer.

För mig personligen får plus gärna vara buy on board med hög kvalité på mat/dryck. Många här inne håller ju dock inte med mig i det.
 
Ja det är absolut en faktor, första typ 1% av resenärerna. Att 75% här inne delvis väljer plus för poängen är inte representative för övriga resenärer.

För mig personligen får plus gärna vara buy on board med hög kvalité på mat/dryck. Många här inne håller ju dock inte med mig i det.
Absolut, jag köper hellre något bra än "får" något mindre bra.
 
Toppen