Senaste nytt

Netflix offline ombord

Jag satt och laddade ner några Netflixrullar till mobilen och tänkte på resa ansluta den till min Mac för att titta ombord då telefonen är väl liten. Och skulle nu bara testköra offline inför flygningen så att allt funkade.
Så jag slår på den nya funktionen skärmdubblering. Mobilskärmen kommer upp på datorn. Och så drar jag igång filmen i Netflixappen.
Men nej. Då kommer ett felmeddelande upp som säger det inte går att titta på offlineinnehåll via skärmdubblering/Airplay. Den möjligheten har Netflix tagit bort. Gäller just enbart för Netflix också. Och det går ju inte att ladda ner filmer till Macen eftersom det inte finns någon app utan man kör Netflix i sin browser.
Sjukt irro! Jag har försökt hitta lösning utan att lyckas. Nån som är kunnig som kan hjälpa till?
 

Syversen

Medlem
Det finns inget officiellt stöd. Ett alternativ är att köra en virtuell windowsmaskin, lite beroende på vad du har för mac, och titta med Netflix-appen för windows i den. Eller köpa/låna en iPad av något slag.
 

Lauda 777

Medlem
Själv undrar jag när flygbolagen ska börja samarbeta med Netflix så att man bara kan fortsätta titta på PTV:n med sitt eget konto. Kanske att man får välja några titlar innan flighten som cachas i planet på marken.
 

Hachans

Medlem
Jag satt och laddade ner några Netflixrullar till mobilen och tänkte på resa ansluta den till min Mac för att titta ombord då telefonen är väl liten. Och skulle nu bara testköra offline inför flygningen så att allt funkade.
Så jag slår på den nya funktionen skärmdubblering. Mobilskärmen kommer upp på datorn. Och så drar jag igång filmen i Netflixappen.
Men nej. Då kommer ett felmeddelande upp som säger det inte går att titta på offlineinnehåll via skärmdubblering/Airplay. Den möjligheten har Netflix tagit bort. Gäller just enbart för Netflix också. Och det går ju inte att ladda ner filmer till Macen eftersom det inte finns någon app utan man kör Netflix i sin browser.
Sjukt irro! Jag har försökt hitta lösning utan att lyckas. Nån som är kunnig som kan hjälpa till?

Har det någonsin gått att streama just offline med Netflix till dator från telefonen? Det gick väl knappt att spegla skärmen förrän senast?

Men har tyvärr inte några förslag kring hur detta fungerar som inte börjar röra sig mot områden där man kan gå arga brev från internetleverantören. Men tycker det hela är sjukt användarovänligt.

Ett lite mer konkret tips är att byta streamingtjänst. Star Trek försvann från Netflix idag så nu finns det inget kvar att kolla på där ändå.
 

Hachans

Medlem
Själv undrar jag när flygbolagen ska börja samarbeta med Netflix så att man bara kan fortsätta titta på PTV:n med sitt eget konto. Kanske att man får välja några titlar innan flighten som cachas i planet på marken.

Jag önskar mig HDMI in. Men jag kan inte tänka mig flygbolagen är pigga på det här då de inte har kontroll över vad som visas ombord. Räcker med en idiot som visar porr och sen är det slut på underhållningen för alla.
 

JacobGBG

Medlem
Själv undrar jag när flygbolagen ska börja samarbeta med Netflix så att man bara kan fortsätta titta på PTV:n med sitt eget konto. Kanske att man får välja några titlar innan flighten som cachas i planet på marken.

Jag kan se framför mig kaoset som blir från att användare glömmer logga ur...
 

Fidde

Medlem
Jag kan se framför mig kaoset som blir från att användare glömmer logga ur...

IFE:n är ju ”nollad” när man kliver på så det är nog inte svårare än att man ser till att utloggning ingår i den återställning som sker efter varje flight.


Jag önskar mig HDMI in. Men jag kan inte tänka mig flygbolagen är pigga på det här då de inte har kontroll över vad som visas ombord. Räcker med en idiot som visar porr och sen är det slut på underhållningen för alla.

Finns ju redan HDMI på vissa bolag, hade varit trevlig om det var vanligare och kanske fanns en kabel på plats så man inte behöver tänka på att ha med sig det.
 
Toppen