Senaste nytt

Driver ni med mig SAS?

011430121

Medlem
Så här stod det på mitt kvitto från SAS, flyget från Oslo gav full fräs vilket inkluderade fri bar med sprit vin och öl, en låda med kyckling samt praliner. Enligt nedan förväntar jag mig således samma på flyget från Berlin till Köpenhamn.

Visa bifogad bild 123351
Du har helt rätt, annars brukar det väl bara stå beverages när det endast är kaffe och te servering samt livets dryck, ja du vet vad jag menar!
 

Kris

Medlem
Så här stod det på mitt kvitto från SAS, flyget från Oslo gav full fräs vilket inkluderade fri bar med sprit vin och öl, en låda med kyckling samt praliner. Enligt nedan förväntar jag mig således samma på flyget från Berlin till Köpenhamn.

Visa bifogad bild 123351
Jamen nu var jag oxå tvungen att kolla. Har godtrogen accepterat info att det inte är någon service. Det skiljer 5min i beräknas tid på ut vs hemresa. Men service såklart samma (dvs ingen). Sen brukar ju den faktiska flygtiden vara <60min. Men det är ju en annan femma. Dags för stora CPH-BER-upproret?

Screenshot_20211113-150151_Adobe Acrobat.jpg
 

gdaily

Medlem
The rest of the day, an updated New Nordic meal service (on EU flights over 80 min) or a café assortment, including soft drinks and alcoholic drinks, snacks and fresh sandwich (available on selected routes), will be offered (on flights from 50min).

Mig veterligen är 55 minuter mer än 50 minuter, så "soft drinks and alcoholic drinks" borde väl serverats, och vatten ska väl för sjutton gubbar kunna räknas in i soft drinks?
 
Toppen