Senaste nytt

Driver ni med mig SAS?

011430121

Medlem
Hej Erik, du har helt fel i mitt tycke. Jag förstår vad du skriver, men SAS kan inte blanda och ge som de behagar. Visst en timme från Berlin till Köpenhamn spelar väl ingen roll i sig, men de hade sålt mig en plus biljett som skulle ge mat och dryck och de serverade enbart kaffe och the. Jag personligen tycker detta är långt ifrån okej och jag kommer ta det med SAS och se vad de har att säga om saken.
@trekker jag har förstått att du är besviken, jag undrar vad det står att du skall få mat på flygningen?

Jag vill minnas att när jag har flygigt mellan BER-CPH har man fått en polarrulle och de kom ut med vagnen med allt som finns i den med samma sortiment som inom Skandinavien d.v.s. utan starksprit och fick inga praliner.
I Go serverades inget.
 

Jimmie

Medlem
@trekker jag har förstått att du är besviken, jag undrar vad det står att du skall få mat på flygningen?

Jag vill minnas att när jag har flygigt mellan BER-CPH har man fått en polarrulle och de kom ut med vagnen med allt som finns i den med samma sortiment som inom Skandinavien d.v.s. utan starksprit och fick inga praliner.
I Go serverades inget.
Jag tolkar första inlägget som att endast kaffe och te serverades till plus. Inte ens vatten kunde fås? Jag hade också blivit besviken om det var fallet.

CPH-BER är 55 min restid så rimligen bör det vara nån form av servering enligt sas egna kommunikation även om den kan vara "begränsad".
 

Kris

Medlem
@trekker
Jag vill minnas att när jag har flygigt mellan BER-CPH har man fått en polarrulle och de kom ut med vagnen med allt som finns i den med samma sortiment som inom Skandinavien d.v.s. utan starksprit och fick inga praliner.
I Go serverades inget.
På den gamla kungens tid... Alltså den gången när SAS flög till Tegel, minns jag det exakt så att vagnen cirkulerade i främre delen av kabinen. Men "nyligen" (var säkert pre-BER) var resan Köpenhamn till Berlin "för kort" för att servera. Det är ju trots allt bara tre kvart en solig dag. Så nuvarande standard är kaffe å te i plus och inget annat.

Vilket får mig att tänka på att Bangkok airways körde full "varm måltid" (kvaliteten kan man ju debattera) till hela kärran (inte bara biz class) på en knapp timmes flight domestic. Å det finns det ju många fler exempel på detta. Vill man så går det...

That said, utan polarrulle så har man ju byggt en trygg hunger för ett snabbt stopp på Mehringdamm (Curry 36) på väg in till stan. Over and out!
 

Mr Planning

Medlem
En normal diskussion gällande SAS och polarrullen hade gjort det värt att låta denna tråd leva vidare, men så fort moderatorerna har vaknat idag, så kommer ett visst troll sitta på ett Irländskt lcc flyg där det hör hemma, långt bort från dessa pinsamma påhopp i denna tråd...
 

jerixon

Medlem
Ser inga problem förutom inkonsekvens.
Har man en produkt man säljer som premium och dessutom vid fråga vägrar ge en passagerare vatten kan jag tycka att man oavsett är fel ute.
KLM brukade (flög sträckan senast innan pandemin) hinna servera kaka och vatten/kaffe mellan Amsterdam och Bryssel och detta i Eco.
Sen klarar jag mig bra utan SAS gourmet i 55 min, men oftast vill man ju ha möjlighet att få det man betalar för =)
Mileage run eller inte :D
 

trekker

Medlem
@trekker jag har förstått att du är besviken, jag undrar vad det står att du skall få mat på flygningen?

Jag vill minnas att när jag har flygigt mellan BER-CPH har man fått en polarrulle och de kom ut med vagnen med allt som finns i den med samma sortiment som inom Skandinavien d.v.s. utan starksprit och fick inga praliner.
I Go serverades inget.
Så här stod det på mitt kvitto från SAS, flyget från Oslo gav full fräs vilket inkluderade fri bar med sprit vin och öl, en låda med kyckling samt praliner. Enligt nedan förväntar jag mig således samma på flyget från Berlin till Köpenhamn.

upload_2021-11-13_13-0-2.png
 

Maja

Medlem
Så här stod det på mitt kvitto från SAS, flyget från Oslo gav full fräs vilket inkluderade fri bar med sprit vin och öl, en låda med kyckling samt praliner. Enligt nedan förväntar jag mig således samma på flyget från Berlin till Köpenhamn.

Visa bifogad bild 123351
Jag tror problemet ligger i att din andra flight är klockad till att ta 60 minuter.

SAS Plus On EU flights to/from Scandinavia and flights to/from and within Sweden and Denmark, from 50 min flight time, passengers in SAS Plus will be offered a complimentary breakfast box until 9.00am. The rest of the day, an updated New Nordic meal service (on EU flights over 80 min) or a café assortment, including soft drinks and alcoholic drinks, snacks and fresh sandwich (available on selected routes), will be offered (on flights from 50min).

New Nordic Meal service We will be reintroducing our fresh sandwich (polarrulle) option as a part of the Café offer on selected Domestic and Intrascand flights. Overall, our customers will enjoy an updated complimentary drink (including alcohol) and snacks assortment.

Complimentary PLUS service on EU flights appr. over 80min flight time This is a truly curated and New Nordic experience. Ingrediencies and details are our passion - sourced locally and in season, and always with top quality. The serving experience is new and designed in a 100% sustainable craft paper box. The meal will be served with a selected drinks (including alcohol), complimentary coffee or tea and handmade pralines signed Hedh & Escalante.

Källa: COVID-19 updates - Travel and service updates | SAS Finns under rubriken Food and beverages

Har förståelse över att man blir besviken när man inte ens kan få en flaska vatten. Utebliven servering är dock för att tiden är för kort enligt FAQ som jag har citerat här ovan. Här borde SAS skriva ut det i bokningsbekräftelsen. Det är helt klart ett fel i deras system någonstans.
 
Toppen