Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Renato

Medlem
Biljett för 41k verkar finnas med Swiss/Edelweiss

Visa bifogad bild 123314

Billigare än så för en enkel i Business för 2 är nog svårt med kort varsel.

Ja du, detta var det absolut billigaste.
Cirka 40% Billigare än vad jag hitta. Tack verkligen detta blev det bästa valet. Sista dagen idag, så ska ringa mitt dagliga samtal till sas annars så avbokar jag min award resa och kör på Swiss/Edelweiss.
Tack Mr C :)

@Renato Kolla också om det kan vara billigare att boka tur och retur (SEZ-IST) än enkel, och sedan slaska returen? :rolleyes:

Det kollade jag. Vart sanningen dyrare. :(
Swiss/Edelweiss är det bästa. Betydligt billigare än det jag har hittat tidigare.

Tack :)
 

MeddanSwe

Medlem
Är det någon som vet om det går att boka EVA Air från Bangkok direkt till Europa? Den flighten jag har spanat in med EVA Air startar i TPE men ”mellanlandar” i BKK. Undviker gärna att flyga BKK-TPE-BKK i onödan :)
 

JacobGBG

Medlem
Är det någon som vet om det går att boka EVA Air från Bangkok direkt till Europa? Den flighten jag har spanat in med EVA Air startar i TPE men ”mellanlandar” i BKK. Undviker gärna att flyga BKK-TPE-BKK i onödan :)

Dessa flighter är ett väldigt klassiskt exempel på "married segments". Många här på forumet har försökt att boka dom individuellt under åren (undertecknad inräknat) men framgångarna har varit ytterst små på det.
 
Hej!
Har försökt boka en 241 resa ett tag nu, dock lyckas inte SAS se samma som de resor vi hittat på United (vi vet att exempelvis thai släpper 90 dagar innan) då det är främst Thailand vi tittat på. Har någon något annat tips att se möjliga resor än att behöva ringa stup i kvarten och fråga? Eller kanske tips på resmål som passar 2 vuxna + 19 månaders?
 

Davvelavve

Medlem
Hej!
Har försökt boka en 241 resa ett tag nu, dock lyckas inte SAS se samma som de resor vi hittat på United (vi vet att exempelvis thai släpper 90 dagar innan) då det är främst Thailand vi tittat på. Har någon något annat tips att se möjliga resor än att behöva ringa stup i kvarten och fråga? Eller kanske tips på resmål som passar 2 vuxna + 19 månaders?
När hade ni tänkt att åka? Finns nog inte mycket kvar nu i december känns det som. Det gäller att ha tur när man hittar resor på United.
Kolla gärna om du hittar samma hos air Canada och även copa air, men även om du hittar alla på de ställena så kanske inte sas kan boka de. Varför är en bra fråga men som jag inte har svar på.
 

palmen

Moderator
Hej!
Har försökt boka en 241 resa ett tag nu, dock lyckas inte SAS se samma som de resor vi hittat på United (vi vet att exempelvis thai släpper 90 dagar innan) då det är främst Thailand vi tittat på. Har någon något annat tips att se möjliga resor än att behöva ringa stup i kvarten och fråga? Eller kanske tips på resmål som passar 2 vuxna + 19 månaders?
Tyvärr är det bara att ringa som ger någorlunda rätt info, finns ingen annan stans man kan se tillgänglighet för eurobonus tyvärr. Rent generellt så brukar det gå att boka TAP och Turkish om de finns på United. Innan pandemin stämde Air Canada väldigt bra med vad som gick att boka till Asien med asiatiska bolag så det är värt att söka där.

Förhoppningsvis får man en bra agent hos sas som försöker göra bokningen. Tyvärr finns det en hel del som oavsett vad du frågar efter kommer att säga att det inte finns utan att ens söka.
 
Toppen