Senaste nytt

Nybörjares första businessresan, ARN-ZRH-MIA

ARN-MIA

Medlem
Tack för trevlig läsning och hojta till om ni behöver förslag på något. Har snart provat mig igenom hela nöjes och matutbudet i Florida ;)
 

char

Medlem
Var lite delade åsikter om hotellet Lago Mar i min "inför" tråd men vi gillar det skarpt. Ligger precis på stranden och utsikten är magisk från balkongen. Vi bor i en svit som är runt 75 m2 med separat sovrum och två badrum. Finns också ett litet minikök. Visst är det lite gammaldags stil men väldigt rent och fint.

upload_2021-11-13_15-18-44.png


upload_2021-11-13_15-19-16.png



Mysigt att käka middag vid poolen. Sitter en kille och spelar musik på den lilla ön
upload_2021-11-13_15-20-44.png


Finns minigolf, pingisbord, shuffel board, lekpark mm så måste vara ett optimalt ställe för en barnfamilj. Väldigt lugnt och gemytligt.

Så klart måste det ätas lite amerikanska godsaker när man är i USA
upload_2021-11-13_15-24-34.png


På stranden 900m från vårt hotell, precis bredvid Marriott, är det en gigantiskt countryfestival - Tortuga. Ska tydligen var runt 30k personer och den skulle ha gått av stapeln i april men flyttades tills nu långt efter att vi bokade. Var lite orolig att det kunde bli stökigt men inget som märks på hotellet. Var förbi och kollade läget igår
upload_2021-11-13_15-30-18.png
 
Vi bodde där Jan - 09 i en familjesvit och trivdes bra. Barnen var 5 och 7 år då och den stora fördelen var att hotellet var direkt på stranden så vi vågade släppa dem "fria". Nackdelen var att det var långt ifrån "allt" men jag skulle utan tveka boka det igen.
 

char

Medlem
Tack för trevlig läsning och hojta till om ni behöver förslag på något. Har snart provat mig igenom hela nöjes och matutbudet i Florida ;)
Har du tips på bra matställen i Fort Myers Beach eller något annat som inte bör missas när man är där? Vi tänkte också ta en dag och besöka Sanibel eller Captiva när vi ändå är i krokarna. Tips på bästa publika beachen där?
 

squeezen

Medlem
Har du tips på bra matställen i Fort Myers Beach eller något annat som inte bör missas när man är där? Vi tänkte också ta en dag och besöka Sanibel eller Captiva när vi ändå är i krokarna. Tips på bästa publika beachen där?
På själva ön tycker jag charlys Boathouse bar & Grill är rätt bra, grym salladsbuffe.
Precis norr om ön finns Doc Fords rum bar & grille som har bra fisk och ok priser.
Ytterligare norr längs san carlos Boulevard uppåt finns Rib city som har grymma baby back till bra priser, quarter beer night på tisdag där öl kostar 25cent.
 

JAW

Medlem
Har du tips på bra matställen i Fort Myers Beach eller något annat som inte bör missas när man är där? Vi tänkte också ta en dag och besöka Sanibel eller Captiva när vi ändå är i krokarna. Tips på bästa publika beachen där?
Kolla in Junkanoo at the Beach på Fort Myers Beach.
Enkel och väldigt amerikansk beach restaurant men härlig placering, fin beach och vacker utsikt mot Sanibel Island.
… och stor parkering precis bredvid.
Vi var där okt 2019 men de finns nog kvar.
 

char

Medlem
Tack för tipsen om FMB, ska kolla in när vi kommer dit. Nu ska vi först ner till Key West med ett stop på Islamorada
 
Last edited:
Toppen