Senaste nytt

Inget rödvin i Guldloungen Kastrup

jerixon

Medlem
Jag har aldrig sett London med SAS för sub 950kr.
Flyger själv ofta t/r med ryan för 200-400kr.
Polen är frekvent sub 100kr enkel till olika destinationer.
Berlin sub 600kr t/r från arn med easyjet.

SAS aldrig under 1000kr t/r på någon av de rutterna heller.

SAS är dyra, Väldigt mycket dyrare än KLM, Lufthansa, TAP, BA inom Europa också. Visst du kan vid tur slippa ett byte, men för många är det inte värt det.

Nämna resan är en sak, verkligen boka och resa en annan. Hur många platser var lediga på SAS-flighten vid det priset? Hur många var lediga på Ryan för det priset?
 
  • Gilla
Reactions: pep

trekker

Medlem
Nu hoppas jag verkligen jag hörde fel, men kapten meddelar att vi inte får lämna BER pga papper som saknas. 2 minuter senare kommer en snubbe upp för trappen och flygvärdinnan frågar om de fått sin betalning . Sen stängdes dörren och vi fick push back.

Är det så djävla illa med SAS? Apropå allt, hoppas de har rödvin i loungen när jag anländer cph om en timme.
 

palmen

Moderator
Jag har aldrig sett London med SAS för sub 950kr.
Flyger själv ofta t/r med ryan för 200-400kr.
Polen är frekvent sub 100kr enkel till olika destinationer.
Berlin sub 600kr t/r från arn med easyjet.
På F&F har jag innan pandemin hittat biljetter till London tor för 700 kronor, samma sak med Berlin så ligger billigaste priserna i de trakterna, eller låg innan pandemin, precis som Bryssel. Jag har bara betalat över 1000 kronor till Berlin när jag bokat med några dagars framförhållning. Men håller med om att EasyJet är grymma till just Berlin.
 

LarsCph

Medlem
British Airways Club europe/world Lounge i London Heathrow T5 er også langt over SAS' Lounges. Stort udvalg i drikkevarer samt bordservering af varm mad, salat, afternoon tea via en webbestilling i mobilen. Eventyr Lounge i Kastrup som man også har adgang til er ikke dårlig heller. Læg dertil at prisen t/r fra København med British Airways på rigtig business class (fuld servering inkl varm mad på flyet, 2-2 seating) var billigere end SAS Plus da jeg købte billetter til höstlovs rejsen medio august.

Vi skal til London igen 3-5 Juni (fixed dates). Jeg har bonus billetter på SAS Plus booket, men revenue tickets i SAS Plus koster lige nu på de datoer DKK 10.439 for 2 voksne og 1 barn, og på BA Club Europe DKK 7.593.
 

jerixon

Medlem
Pga av de höga skatterns hem från London har jag nog aldrig kommit under 1000kr t/R på friends and Family. 1037 var det billigaste jag hittat att jag bokat för.
700kr har jag aldrig hört någon hitta innan.
Nu är det ju dessutom dagens priser vi jämför med =) Jag bokade senast i veckan Göteborg-London i jan för 350kr t/r.
Bryssel sist jag var där pröjsa jag 198 kr t/r med Ryan.
Visst det finns billiga resor med SAS också, men då produkten är att jämför med LCC skulle jag aldrig betala mer för den personligen =)


På F&F har jag innan pandemin hittat biljetter till London tor för 700 kronor, samma sak med Berlin så ligger billigaste priserna i de trakterna, eller låg innan pandemin, precis som Bryssel. Jag har bara betalat över 1000 kronor till Berlin när jag bokat med några dagars framförhållning. Men håller med om att EasyJet är grymma till just Berlin.
 

trekker

Medlem
Pga av de höga skatterns hem från London har jag nog aldrig kommit under 1000kr t/R på friends and Family. 1037 var det billigaste jag hittat att jag bokat för.
700kr har jag aldrig hört någon hitta innan.
Nu är det ju dessutom dagens priser vi jämför med =) Jag bokade senast i veckan Göteborg-London i jan för 350kr t/r.
Bryssel sist jag var där pröjsa jag 198 kr t/r med Ryan.
Visst det finns billiga resor med SAS också, men då produkten är att jämför med LCC skulle jag aldrig betala mer för den personligen =)
SAS är att jämföra med en buss i lokaltrafiken.
 

trekker

Medlem
Stoppa pressarna, live från SAS Gold på Kastrup!

20211112_150609.jpg
 
Toppen