Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Rickard_O

Medlem
Ja, det går fint att ansöka om TP.
Du hade nog fått TP även om du bifogat en krognota från kvarterspizzerian också.
Men det är nog bra att ha alla dokument man ska ha och ha gjort allt korrekt...även om man kanske inte behöver det.

Oavsett vilket så kanske det är problem att ta sig med Taxi från flygplatsen om man inte har bokat hotell, PCR och transport.
Tack för hjälpen @ante_77 !
Nu blir det att leva livet i två veckor!
C247B39A-3CF1-44C1-AFF7-35F40B24A205.jpeg
 

airborn

Medlem
Behöver hiltonnätter så ville helst bo där.
Bokningsbekräftelsen har redan dykt upp på mailen för dom första nätterna bokade manuellt och finns i appen.
Det borde väl betyda att jag kan ansöka om Thailand pass nu?

Rickard, jag ska till BKK med familjen den 12 dec och letar också efter Hiltonstay. Vad fick du betala på Millenium?

har fått offert på 10300THB (för två) på Hilton Sukhumvit och 9200THB på grannhotellet Doubletree.

det dumma är att vi är 5pers och då vill de ha 25000THB för två standardrum (tre i ena rummet). Det låter mycket, speciellt om bil redan ingår i ett rum kan de egentligen bara ta tillägget för en van på andra rummet tycker man.

Väntar på svar från Conrad också, men tar tacksam emot från Millenium...
 

Rickard_O

Medlem
Rickard, jag ska till BKK med familjen den 12 dec och letar också efter Hiltonstay. Vad fick du betala på Millenium?

har fått offert på 10300THB (för två) på Hilton Sukhumvit och 9200THB på grannhotellet Doubletree.

det dumma är att vi är 5pers och då vill de ha 25000THB för två standardrum (tre i ena rummet). Det låter mycket, speciellt om bil redan ingår i ett rum kan de egentligen bara ta tillägget för en van på andra rummet tycker man.

Väntar på svar från Conrad också, men tar tacksam emot från Millenium...
Bokade panoramic executive suite för denna rate:
9D81E443-4BD4-4F0E-9D15-17381B75AD2D.jpeg
 

Tostarp

Medlem
BKK. Avstigning. Guide som ska ta hand om vår 'sealed route'. Kontroll. Förvirring. Kontroll. Vänta. Kontroll. Passkontroll. Backa ut ur passkontrollen. Förvirring. Förvirring. Kontroll. Säkerhetskontroll. Vänta.

Det märks att flygplatsen inte har så många passagerare nuförtiden...
 

ante_77

Medlem
BKK. Avstigning. Guide som ska ta hand om vår 'sealed route'. Kontroll. Förvirring. Kontroll. Vänta. Kontroll. Passkontroll. Backa ut ur passkontrollen. Förvirring. Förvirring. Kontroll. Säkerhetskontroll. Vänta.

Det märks att flygplatsen inte har så många passagerare nuförtiden...

Ojdå!
Jag tyckte att allt var ganska smidigt. Men kanske det berodde på avsaknad av guide
 

Johnjohn

Medlem
I taxin nu på väg till hotellet.
Först av flyget igen så gick smidigt. Var inte lika många anställda nu som det var på coe tiden att hjälpa alla passagerare med papper. Så är man långt bak i flyget får man nog räkna med i alla fall 1 h.
30 min tog det sedan var jag i taxin. Pcrtestet var denna gång inte alls obekvämt.
Något som jag tyckte var konstigt var att jag gick inte genom sequrity i qatar vilket jag ALLTID får göra. Idag var det direkt från flyget till departure gates.
 

ante_77

Medlem
I taxin nu på väg till hotellet.
Först av flyget igen så gick smidigt. Var inte lika många anställda nu som det var på coe tiden att hjälpa alla passagerare med papper. Så är man långt bak i flyget får man nog räkna med i alla fall 1 h.
30 min tog det sedan var jag i taxin. Pcrtestet var denna gång inte alls obekvämt.
Något som jag tyckte var konstigt var att jag gick inte genom sequrity i qatar vilket jag ALLTID får göra. Idag var det direkt från flyget till departure gates.

Jag tyckte allt var grymt smidigt egentligen.
Bra flyt, vilket beror på att inte flygplatsen är full av resenärer.
 

Johnjohn

Medlem
Det som tog mest tid var att vänta på taxin..allt annat var riktigt smidigt
Undrar varför Thailand är tvåa i världen med flest dödsfall i trafik.....
IMG_20211112_100100.jpg
 
Toppen