Precis.
Finns absolut inget som gör SAS bättre än de flesta LCC.
Status löser man med korten och en resa per år, sen kör jag LCC eller det som kostar minst/går att boka på poäng.
SAS har länge hållt katastrofalt låg nivå på allt utom Long Haul där jag även åkt på några riktiga nitlotter.
På Arlanda slår ju dessutom prioritypassloungerna SAS och lika så på Kastrup.
Ett prioritypass och billigast möjliga biljett är verkligen min melodi inom Europa.
Sparar tex. bara på resor till London och Polen minst 10K sek per år genom att välja LCC.
Enkelt val på dessa flighter för mig då jag kan gå på mkt fotbollsmatcher och dricka mkt god öl för de 10.000 sek jag sparar.
Nej det där med lojalitet är förlegat i flygbranschen, det finns för mkt aktörer som strösslar med status och billiga biljetter.
Är ju inte specifikt rödvin i loungen utan den servicenivå eller snarare brist på service SAS lagt sig på numera.
Trådar som Ryan på Arlanda, lounge i GOT m.fl visar ju på att många av oss trogna SAS are börjar ifrågasätta värdet av att flyga SAs plus inom Sverige/Europa 1 till 2 timmars flighter. Vad är mervärdet att betala 3-4 gånger mer med SAS mot Ryan? Hur högt ska vi värdera en polarrulle och en Ringi.
Var går gränsen på neddragningar?
Allt kan inte skyllas på Covid. Att servera en Gammel dansk i loungen kan inte i min värld påverka corona spridningen utan det är ren snålhet men till samma biljettpriser som pre covid