Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

apknug

Medlem
Står “unlimited medical expenses for Covid-19 for 45 days, per journey, after departure”

706a54d2dcb87701a0e8d8812b5a2d02.jpg
Thailand har, i alla fall tidigare, varit noga med att beloppet 50 000 USD (100 000 tidigare) skall framgå. Unlimited dög inte. Vilket naturligtvis är fånigt då unlimited är bättre...

Har du fått bekräftat att nån kunnat resa in med ett unlimited intyg?
 
Last edited:

Lynx

Medlem
Thailand har, i alla fall tidigare, varit noga med att beloppet 50 000 USD (100 000 tidigare) skall framgå. Unlimited dög inte. Vilket naturligtvis är fånigt då unlimited är bättre...

Har du fått bekräftat att nån kunnat resa in med ett unlimited intyg?
Nej - men får testa - de har ju godkänt det eftersom jag fick QR koden
 

squeezen

Medlem
Tror ni det är lönt att ta sig till BKK om man landar 16:50 och ska lyfta igen 22:50 kommande dag?
Idioti eller hinner man få ett dygn med kvalite?
 

Johnjohn

Medlem
Tänker nu just med all extra dokumentation och tester…i normala fall no brainer :D
Beror ju lite på om du kommer från utlandet eller flyger domestic. Inrikes ska ju inte vara några problem.
Kommer du från utlandet så får du ju svar nästa dag när du landar så sent. Då är det ju inte lönt.
 

squeezen

Medlem
Beror ju lite på om du kommer från utlandet eller flyger domestic. Inrikes ska ju inte vara några problem.
Kommer du från utlandet så får du ju svar nästa dag när du landar så sent. Då är det ju inte lönt.
Men jag får ff vistas på hotellet iaf medan väntan på svar? Dock bara på rummet eller?
 

ante_77

Medlem
Thailand Pass var smidigt.
En orsak var att det inte är någon massturism och flygplatsen ekar.

Valde The Green Park Resort i Pattaya då det var den första jag hittade.
Alla i familjen ska ha TP oavsett om dom är under 12 år eller inte.
Fint med Back-Up på telefon angående dokument, men jag skulle rekommendera pappersformat.
 

SofiaFia

Ny medlem
Jag och familjen reser Arlanda-Bangkok-Phuket i januari. Vi har bokat sträckan Bangkok-Phuket separat. En resa som när den bokades i mars kändes klockren men som nu blir lite…omständig. För visst har jag förstått det rätt som att vi måste spendera 1 dygn i Bangkok för att ta PCR test innan vidare resa till Phuket kan ske?

Vi ankommer Bangkok 05:45. Skulle ni boka sista flyget till Phuket 22:00 (ca) samma dag eller ta första flyget nästa morgon för att helt vara säker på att PCR testet hunnits analyserats? Tar gärna emot tips och följer denna tråd med spänning för att få ”berättelser från verkligheten” från er som gjort samma eller liknande resor med stopp.
 
Toppen