Senaste nytt

Singapore öppnar upp för resenärer från Sverige och Finland (utan krav på karrantän)29 november 2021

NyfikenGrau

Medlem
Men de har väl kvar kravet många PCR-test, både före och efter man kommit fram?


Vad jag kan se har man liberaliserat en hel del - definitivt borta är testerna några dagar senare, så det nu "bara" handlar om ett test före avresa och ett test efter ankomst. Dessutom verkar antigen godtas som pre-departure test från och med 11 november. Återstår alltså ett PCR efter att man landat.

Dock fortfarande inget kul om testet efter ankomst skulle visa sig vara positivt (isolering).

Vaccinated Travel Lane (VTL) Overview
 
Travel: Singapore extends VTLs to Malaysia, Sweden, Finland

Positiva nyheter för Sverige/Finland, i slutet på månadens tillåts vi åka in i Singapore utan karrantän.

Det här är ju kul. Synd bara att det kommer en vecka för sent för min del. Jag var inbjuden till ett event med vår leverantör som jag var tvungen att tacka nej till pga att Sverige inte är ett VTL land, och då spelar det ingen roll att jag bara bor 20 minuter från Kastrup. :(

Måste det vara SQ som flyger för att man ska kunna nyttja detta? Borde väl gå lika bra med Finnair vis Helsingfors? Finnair har ju som bekant redan satt siktet på Arlanda sedan tidigare.

Nej, transit via VTL-land är ok.

Transit via VTL land är ok, men faktum är att alla i nuläget godkända VTL länder trafikeras av Singapore Airlines. Det är faktiskt den enda tydliga röda tråd som jag kunnat se när det gäller vad som definierar ett VTL land.
 
Toppen