Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

011430121

Medlem
Jag kan förmodligen hitta svar på denna fråga i tråden
Jag åker till BKK i mitten av februari, har bokat första natten på Conrad, nu såg jag att Conrad är att ASQ skall jag avboka den bokning jag gjort på Hiltons hemsida och göra någon ny bokning ( om ja i så vart) eller räcker det med att maila hotellet att jag skall testas?
Tack på förhand för hjälpen.
 

MartinH

Medlem
Jag kan förmodligen hitta svar på denna fråga i tråden
Jag åker till BKK i mitten av februari, har bokat första natten på Conrad, nu såg jag att Conrad är att ASQ skall jag avboka den bokning jag gjort på Hiltons hemsida och göra någon ny bokning ( om ja i så vart) eller räcker det med att maila hotellet att jag skall testas?
Tack på förhand för hjälpen.
Så länge du har en (fördelaktig) avbokningsbar bokning så behåller du den tills du är tvungen att ta ett beslut. För COE Phuket så var det bara att be hotellet att ta betalt för bokningen medelst credit card authorization. Ingen vet hur reglerna ser ut i februari så bara att vänta!
 

Johnjohn

Medlem
4:e nov hade 65000 thailand pass ansökningar mottagits. 12000 hade godkänts. Får vänta lite till då...
Har en vän som väntar på sin också...
 

Johnjohn

Medlem
Jag hade inte väntat. Det ska gå på under 1 minut
"After filling your details and uploading the required documents you need to wait for the pre-approval of your Vaccination certificate. The Department of Disease Control (DDC) will check the information within 1-3 days. Once approved, you will get the Thailand Pass QR Code."

"The processing time for the Thailand Pass application is 5 to 7 days depending on the Thai Embassy or Consulate where the application has been submitted. It is recommended to apply for the Thailand pass at least 7 days before your intended departure."

Också sett folk skriva det tagit 5 min typ men det är att dem lyckats skicka in rätt papper. Sedan ska detta kontrolleras. Det görs inte så snabbt.
 

ante_77

Medlem
"After filling your details and uploading the required documents you need to wait for the pre-approval of your Vaccination certificate. The Department of Disease Control (DDC) will check the information within 1-3 days. Once approved, you will get the Thailand Pass QR Code."

Också sett folk skriva det tagit 5 min typ men det är att dem lyckats skicka in rätt papper. Sedan ska detta kontrolleras. Det görs inte så snabbt.

Ok
Jag fick Q R kod godkänd och TP
Sedan kan dom säkert efterhandsgodkänna eller ”rejecta”, men kan inte se mig för att det ska ske. Oavsett vilket så skulle jag lätt ordna det så länge jag kommer till Immigration och det bör ju gå bra. Endast C-19 RT-PCR som kan hindra det.

429E977F-7769-4A6D-8735-FC95C4F9C984.jpeg
 

Johnjohn

Medlem
Ok
Jag fick Q R kod godkänd och TP
Sedan kan dom säkert efterhandsgodkänna eller ”rejecta”, men kan inte se mig för att det ska ske. Oavsett vilket så skulle jag lätt ordna det så länge jag kommer till Immigration och det bör ju gå bra. Endast C-19 RT-PCR som kan hindra det.

Visa bifogad bild 123061
Ja, det är kanske så det funkar. Mycket olika informationer och många olika erfarenheter. Beror kanske på vilken embassy man går igenom.
 
Toppen