Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Johnjohn

Medlem
Märkliga tider.
Nu på lördag 30/10 landar jag på Kastrup.
Med två delikata problem:



1. Plötsligt fick jag nyss mejl om att Danmark kräver ett dokument ifyllt:
https://en.coronasmitte.dk/rules-and-regulations/entry-into-denmark/entry-forms-and-certificates

= givetvis är länken invalid.
Har även googlat den men lyckas inte hitta originalet.:eek:




2. Sedan kan jag ju meddela att sista tåget från Malmö går kl 17:00.
Finns inte något alls under hela lördags-dygnet (!)
Inte ens buss?
Så det blir väl en extra hotell-natt ...nästa tåg går 06 på söndagsmorgonen.


men snacka om oväntat med ban-arbeten som verkar
lamslå hela jäkla södra sverige
.:confused:

Flög från Asien 3 veckor sedan då behövdes det inte fylla i något. Jobbar i DK och har inte hört någon kollega säga något om att fylla i något när dem kommer tillbaka. Dvs om man är vaccinerad.
Vad gällande tåg över ska det gå hela kvällen och natt. Kolla skånetrafiken.se.
Dock har jag ALLTID problem med tågen från kastrup. Inställda, förseningar, signalfel osv osv...Tågen är värdelösa. Förbannad varje gång jag åker tåg.
 

CardKing

Medlem
Flög från Asien 3 veckor sedan då behövdes det inte fylla i något.

Jobbar i DK och har inte hört någon kollega säga något om att fylla i något när dem kommer tillbaka.
Dvs om man är vaccinerad.


.

jotack.
Sprang bokstavligt talat igenom Katrups boarder för ca 3v sedan också.
Med covidpasset på papper och ynka 10 minuter till sista tåget gick till Sverige det dygnet(!)

Det är flygbolaget som nu påstår och kräver att man ska fylla i denna Entry-Form före flygresan till CPH. :rolleyes:
Ska kolla med dom. Eftersom det inte finns att ladda ner öht
 
Märkliga tider.
Nu på lördag 30/10 landar jag på Kastrup.
Med två delikata problem:



1. Plötsligt fick jag nyss mejl om att Danmark kräver ett dokument ifyllt:
https://en.coronasmitte.dk/rules-and-regulations/entry-into-denmark/entry-forms-and-certificates

= givetvis är länken invalid.
Har även googlat den men lyckas inte hitta originalet.:eek:




2. Sedan kan jag ju meddela att sista tåget från Malmö går kl 17:00.
Finns inte något alls under hela lördags-dygnet (!)
Inte ens buss?
Så det blir väl en extra hotell-natt ...nästa tåg går 06 på söndagsmorgonen.


men snacka om oväntat med ban-arbeten som verkar
lamslå hela jäkla södra sverige
.:confused:


Det är att ta i när man väntar sig 24/7 tågförbindelse CPH - Linköping (under helgen)? :) Tågen mellan Köpenhamn och Malmö går dygnet runt.. alltid
 

jerixon

Medlem
Har kvällsankommst i Köpenhamn nästa vecka också.
Får passa på att ta en middag med vän i Malmö på kvällen och en morgonsväng med X2000 hem till Östergötland sen.
Förstår vissa har tight schema, men försöker själv kombinera lite nytta med nöje när det funkar :)

Det är att ta i när man väntar sig 24/7 tågförbindelse CPH - Linköping (under helgen)? :) Tågen mellan Köpenhamn och Malmö går dygnet runt.. alltid
 

Kimmen00

Medlem
Flög in/ut ur Danmark förra veckan (flög inrikes även).. står ju tydligt på Danmarks coronasida att man inte behöver ngt för besök i Danmark.
(så länge man är fullt vaccinerad)

en.coronasmitte.dk
 

Renato

Medlem
Behöver lite akut hjälp. Ska resa slutet av veckan till seychelles men jag ser att alla bör göra pcr test även barn, så jag har planerat att göra testet imorgon även för mon grabb
men jag vill vara säker på om jag behöver göra pcr test på min grabb som är 1 år. Känns jobbigt att göra ett test om man inte behöver det.

Vet någon eller har någon nyligen rest dit med barn?
 
Toppen